AdA.A. Staals schreef:
. Zelfs een dode koningin die tussen de dekplank en een raam is geklemd is voldoende om doppen trekken te voorkomen.
ad staals
Tot hoe lang na haar dood zal een koningin dit feromoon kunnen verspreiden .??
Jaap v P
AdA.A. Staals schreef:
. Zelfs een dode koningin die tussen de dekplank en een raam is geklemd is voldoende om doppen trekken te voorkomen.
ad staals
JaapJaap v.Popering schreef:AdA.A. Staals schreef:
ad staals
Tot hoe lang na haar dood zal een koningin dit feromoon kunnen verspreiden .??
Jaap v P
Dat moet dan een topkoningin geweest zijn ofzo. Ik kan me hier niks bij voorstellen.Jaap
Het geval wat ik noem was een week.
In de schuur bij mij heb wel bijen zien verzamelen bij een dode koningin die er al zeker twee weken lag.
Jelte Pieter Dijkstra schreef:Dat moet dan een topkoningin geweest zijn ofzo. Ik kan me hier niks bij voorstellen.Jaap
In de schuur bij mij heb wel bijen zien verzamelen bij een dode koningin die er al zeker twee weken lag.
Maar is deze herkenning voldoende voor een volk om geen redcellen aan te zetten .A.A. Staals schreef:
Jaap
ad staals
Jaap het zijn maar enkele waarnemingen en daar was dat het geval. Of het altijd gebeurd weet ik niet. Het zal niet vaak voorkomen dat de dode koningin niet wordt buiten gesjouwd, maar als ze klem zit gelden er misschien andere regels.Jaap v.Popering schreef:Maar is deze herkenning voldoende voor een volk om geen redcellen aan te zetten .A.A. Staals schreef:
Jaap
ad staals
Jaap v P
--------------------------------------------------------KJvS schreef:Wie heeft er tips voor mij. Één volk van mij (verger van dit jaar) lijkt hopeloos moerloos te zijn. Wat kan ik nog met dit volk?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten