Jelte Pieter Dijkstra schreef:Cyriel,
heb je de Nederlandse troonrede gehoord ofzo? Je bent zo negatief.
Als meneer de korf heeft bevolkt vanuit een onbehandelde schudzwerm, maar enkel te klein heeft gemaakt, is er gote kans dat de korf erdoor heen komt.
Sla er anders nog wat bijen bijaf. Dat komt de sterkte welicht nog wat ten goede.
gr.
Ja, dat heb ik ook gehoord maar dat doet niks voor de Vlamingen

Wat is nu toch 6.5 mj daar kijkt onze regering niet van op die gaan dat gewoon zoeken ( niet bij hun eigen hé)
Maar nu de bijen, mijn persoonlijke mening is dat er veel te veel geëxperimenteerd wordt met allerlei kleine volkjes in mini kastjes, korfjes enz. Natuurlijk gun ik die imker zijn volk in de korf maar wel realistisch blijven, het heeft geen zin om maar te veronderstellen dat het wel goed komt dat moet je als imker zeker weten. Veel experimenteren brengt gewoonlijk niet veel op, laat dat aan de wetenschappers over. Doe zelf als imker wat je moet doen, alleen sterke volken inwinteren om gezonde bijen te hebben en ja, daar kan best nog een zesramertje bij zijn maar kleiner???? Wat betreffende korf is niet normaal dat er als hij in Juli is opgezet niet meer volk in zit, ze nemen wel voedsel op dus daar kan het niet aan liggen. Dan is er nog de mogelijkheid die ik noemde VARAO en dan haalt die echt eind december niet hoor, want nu gaan ze geen massa broed meer aanzetten.
En wat doet een goede imker? hier het antwoordt al wat niet deugd verwijderen en dat is net pessimistisch maar voor de bijen optimistisch voor de toekomst van ons allen imkers.
Groeten