Jaaa....ik heb niet echt een verlanglijstje,maar als het apparaatje wat degelijk blijkt dan is dit wel wat een hebbe-dingetje

Oh ja,de regelaar gaat het element met pulsen aansturen die langer of korter worden.
Maar is het nou beter om die warmte verdeler er in te laten zitten of niet?alfa vulgaris schreef: Doppen beschermen tegen infrarood(warmtestraling) van het element en dan moet je naar mijn idee een perfecte broedstoof hebben qua regeling. Bij goed aansluiten en circulatie word die lucht echt op 0.1 graad precies geregeld met of zonder kieren.
Stralingswarmte is zeer gering door de lage temperatuur van de lampen (verwarmingselement), hierdoor zal de dophouder en kluisje nauwelijks opwarmen. De larve/pop lijdt er in elk geval niet onder. Ook mag de temperatuur wel wat variëren 34,5C +- 0,5C hierdoor wordt de uitkomst een beetje versneld of vertraagd.alfa vulgaris schreef:Naar mijn idee moet je de doppen beschermen tegen direkte warmtestraling van het element.
De doppen moeten dus in de volledige "schaduw" zitten door e.o.a. voorwerp wat je tussen het element en de doppen plaatst...stukkie aluminium ofzo en dan dus alleen door de warme lucht in de broedstoof opgewarmd.
Immers het is buiten soms 35 graden en dan blijkt het onmogelijk om met blote voeten op het asfalt te lopen.
Hoe kan dat nou? Met die doppen psies tselde...
Als je een boel van die PID regelaars op een creatieve manier aansluit kan je er heel bijzondere dingen mee doen.FerryB schreef:Alfa, het apparaat werkt als een speer.
Als de temperatuur 34.5 gr. is geeft hij inderdaad pulsjes dat kun je ook zien op het display controle lampke als hij stroom geeft gaat het branden en anders niet.
Je kunt het element dan gewoon met je blote handen/vingers vasthouden, bijzonder vind ik. staat nu 4 dagen aan en verschil is niet groter dan soms 1/10e graad.
En dan naar beneden dus 34.4
Boven in de koelkast zit een stalen rekje hier schuif je het horizontaal op met de spiraal naar boven gericht en de ventilator naar beneden.FerryB schreef:Roel, hoe doe je dat dan met aan de ene kant de spiraal en aan de andere kant de ventilator
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 6 gasten