Het resultaat; speciaal voor jullie uitgestald voor mijn huis.
Staan nu te drogen in mijn woonkamer

Helaas heb ik geen close up foto, zodat je niet kunt zien hoe schoon ze precies zijn geworden.
Het hout krijgt van het logen wel wat een bruingelige kleur. Zeker de wat oudere raampjes. Dit komt doordat kleurstoffen van prolis en raatresten in oplossingen gaan en vervolgens in het hout trekken (bij oudere raampjes al vaker gebeurd). Ik kan ze mss. blank er laten uitzien door ze in chavel oplossing te leggen, maar de vraag wat win ik daar nog bij behalve kleur?
Vanochtend 7 uur opgestaan en vanavond was ik half 6 weer thuis. Van 10:00 uur tot en met 15:30 uur twee wassmelters onafgebroken bediend gecombineerd met de 'spuitcabine' (= badkuip) waar de geloogde ramen door mij werden afgespoten met hogedruk reiniger.
Ik ben blij dat er een gat is geslagen in mijn vuile ramen die ik had overgenomen. Een hele klus!
We hebben in totaal ongeveer twee keer zo veel ramen geloogd dan op de foto. Hier staan 13 dozen op + nog twee losse vuilniszakken.
De opbrengst was toch nog twee emmers was, ondanks de wasmot. Deze heb ik vanavond opnieuw opgewarmd in mijn kookpotten en staan nu te klaren.
Wat gedaan is is gedaan.
Met dank aan mijn verenigingmaatjes!
gr.