Dit is de plaats waar je jezelf kunt voorstellen. Ook als je al lang lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent. Deze rubriek is niet om vragen te stellen, of discussies over wat u van plan bent, daar heeft u een heel forum voor.
Hallo, ik heet Jan Adrichem en ben imker in Heiloo. Ik doe dit samen met 2 zoons van resp 34 en 28 jaar. We hebben nu 12 volken en willen zo veel als mogelijk biologisch imkeren. Onze bijenkorven staan tegen het dorp aan en we hebben net 3 bijenstallen gebouwd.tot zover.
Ik heb wel een vraag
Waar kan ik een standaard vinden over wanneer je honing biologisch gewonnen mag noemen?
Groet
Jan
Welkom op dit forum.
Biologische honing in Nederland lijkt me onmogelijk, gezien de eis dat binnen een straal van 3 km alleen biologische gewassen of gewassen met licht belastende technieken staan. Dit laatste is trouwens een nogal vage kreet, wat wordt daarmee bedoeld? Zijn er zulke gebieden? Misschien midden in een groot heidegebied?
Ontwerpster van natuurlijke tuinen. Beginnend imker en zeer geinteresseerd in dracht en drachtplanten.