Google Bot
- Wim Joosten
- Erelid
- Imker sinds: 2003
- Aantal volken: 1
- Bijenras(sen): bastaard
- Contacteer:
Re: Google Bot
Inderdaad. Ik zie google bot nu ook. Ik vermoed dat het dank zij jou is. Grote dank hiervoor dus!!!
Met vriendelijke groet,
Wim
Wim
-
- Imker sinds: 1998
- Aantal volken: 8
- Contacteer:
mooi dat het inmiddels is opgelost door uwer beider inzet.Ewout schreef:Wim, wees voorzichtig met zulke kopieeracties. Ik weet niet of het jouw actie was of die van mij, maar ik heb de Google [bot] bot gekoppeld aan de Google [bot] gebruiker. De Google [bot] bot had namelijk een link naar gebruiker 16, maar die bestond niet. De gebruiker was 4438 oid, ik heb die naar 16 omgezet. Dat zou alles moeten fixen, en het lijkt te werken. De moraal van dit verhaal: nooit zomaar gebruikers uit de database verwijderen!
maar ik vind het raad dat dit blijkbaar gekoppeld is aan een gebruiker en niet aan het systeem c.q. de systeembeheerder.
dat lijkt mij toch niet de juiste weg.
groet, jacques (de leek op dit gebied overigens).
- Ewout
- Imker sinds: 2011
- Aantal volken: 10
- Bijenras(sen): Bastaard, Mellifera (P), Buckfast (F1)
- Contacteer:
Zo raar is dat niet, je hebt op die manier namelijk veel meer controle over wat google wel en niet kan zien, en de vorm waarin het gepresenteerd wordt. Dat eerste is prettig omdat je niet altijd wilt dat alles vindbaar is, dat tweede geeft je de mogelijkheid om de zoekresultaten (cq indexering) te optimaliseren. De systeembeheerder bepaalt dat uiteraard uiteindelijk!
- maartenkleijne
- Moderator
- Imker sinds: 1974
- Aantal volken: 3
- Contacteer:
En voor de zekerheid Jacques, Google wordt niet gekoppeld aan een bestaande gebruiker, maar aan een eigen virtueel gebruikersaccount, als ik mij niet vergis.....
gr,
m
m
-
- Imker sinds: 1998
- Aantal volken: 8
- Contacteer:
okee, helder.
maar nu is google (bot) bij mij verdwenen, terwijl deze gisteren nog wel aanwezig was bij deelnemers.
(bing (bot) staat er wel bij).
(11.01uur: en nu is bing (bot) weer weg en google (bot) aanwezig en een minuut later zijn ze er beiden weer.)
groet, jacques
maar nu is google (bot) bij mij verdwenen, terwijl deze gisteren nog wel aanwezig was bij deelnemers.
(bing (bot) staat er wel bij).
(11.01uur: en nu is bing (bot) weer weg en google (bot) aanwezig en een minuut later zijn ze er beiden weer.)
groet, jacques
- Hans van der Post.
- Moderator
- Imker sinds: 1962
- Aantal volken: 4
- Bijenras(sen): F1 carnica VSH
- Contacteer:
Als het forum is gescand blijven ze niet aanwezig.
Een paar uur later zie je bot en bing weer.
nu om 10.38 : Geregistreerde gebruikers: Bing [Bot], cefas, Google [Bot], Hans van der Post.
Een paar uur later zie je bot en bing weer.
nu om 10.38 : Geregistreerde gebruikers: Bing [Bot], cefas, Google [Bot], Hans van der Post.

!Hans.
- Wim Joosten
- Erelid
- Imker sinds: 2003
- Aantal volken: 1
- Contacteer:
Krijg nog geen hits via google.
Wel via bing.
Bijvoorbeeld zoekopdracht: Ik heb ook kasten van multiplex gemaakt. Geen probleem. Ze staan inmiddels een jaar in de openlucht.
http://www.bing.com/search?q=Ik+heb+ook ... 3208abc21c
Heeft google nog meer tijd nodig om te scannen en weer te geven ofzo?
Wel via bing.
Bijvoorbeeld zoekopdracht: Ik heb ook kasten van multiplex gemaakt. Geen probleem. Ze staan inmiddels een jaar in de openlucht.
http://www.bing.com/search?q=Ik+heb+ook ... 3208abc21c
Heeft google nog meer tijd nodig om te scannen en weer te geven ofzo?
Met vriendelijke groet,
Wim
Wim
- Ewout
- Contacteer:
De google gebruiker heeft kennelijk nog onvoldoende rechten:
cache van de voorpagina
- Ewout
- Contacteer:
Ik heb nu de rechten voor Google [bot] ingesteld, als ik mijn browser dan verkleed als google gaat het wel goed. Dat we maar goed vindbaar mogen worden!
Misschien wil jij voor de zekerheid de rechten nog even controleren, Wim? Ik heb een aantal forums (voorstelforum en beheerdersforums, etc) waar Google niets te zoeken heeft weggelaten.
Misschien wil jij voor de zekerheid de rechten nog even controleren, Wim? Ik heb een aantal forums (voorstelforum en beheerdersforums, etc) waar Google niets te zoeken heeft weggelaten.
Op 2 feb 2014 12:10 krijg ik op https://www.google.nl/search?q=site%3Ah ... nl%2Fphpbb 'About 388 results' Misschien dat de inhoud langzaam weer toegevoegd wordt aan de google index?