Bijenzwerm
- weertman
- Bijenras(sen): Carnica
- Contacteer:
Bijenzwerm
Vandaag 10 April het eerste zwerm van dit jaar geschept bij een oude imker van onze vereniging.
Alle doppen weggebroken en woensdag 23 april s’middags na vier uur bij hem doppen breken
M vr gr vanuit het “Sallandsche”
Mannie Weertman
Alle doppen weggebroken en woensdag 23 april s’middags na vier uur bij hem doppen breken
M vr gr vanuit het “Sallandsche”
Mannie Weertman
-
- Imker sinds: 1998
- Aantal volken: 8
- Bijenras(sen): bastaard
- Contacteer:
Re: Bijenzwerm
dag mannie,
da's vroeg dit jaar.
groet, jacques
da's vroeg dit jaar.
groet, jacques
-
- Contacteer:
Hoi Imkers.Hier ook de eerste zwerm net geschept,10 April om 7 uur,nog nooit zo vroeg er een gehad in mijn imkers loopbaan.Dit in de kop van overijsel
Vriendelijke imkersgroet Thijs
.
Vriendelijke imkersgroet Thijs

- Hans van der Post.
- Moderator
- Imker sinds: 1962
- Aantal volken: 4
- Bijenras(sen): F1 carnica VSH
- Contacteer:
Laat ik nu op 7 april een zwerm hebben geschept! Een van de imkers die net een jaar bijen heeft was "het haasje".
Hij heeft zijn twee volken op kunststof kasten gehuisvest. Een van de volken stond op een bak. (elf broed ramen)
Van het najaar -half september - was hij nog aan het voeren. Kwam daar langs - de bijentuin op de volkstuin, met een vragende opmerking; zo hebben ze nog honger? Ja, was zijn antwoordt elke keer is de voerbak leeg "ze blijven maar eten". Wanneer hebben ze genoeg? Had er al 20 kg suiker gevoerd. Zou er maar onmiddellijk mee ophouden was mijn antwoordt!
Met dit mooie weer had het volk aardig wat gehaald. Ze zijn uit ruimte gebrek gaan "verhuizen".
Hij heeft zijn twee volken op kunststof kasten gehuisvest. Een van de volken stond op een bak. (elf broed ramen)
Van het najaar -half september - was hij nog aan het voeren. Kwam daar langs - de bijentuin op de volkstuin, met een vragende opmerking; zo hebben ze nog honger? Ja, was zijn antwoordt elke keer is de voerbak leeg "ze blijven maar eten". Wanneer hebben ze genoeg? Had er al 20 kg suiker gevoerd. Zou er maar onmiddellijk mee ophouden was mijn antwoordt!
Met dit mooie weer had het volk aardig wat gehaald. Ze zijn uit ruimte gebrek gaan "verhuizen".
!Hans.
Dan waren we gelijk Hans. Wij hebben ook op 7april een zwerm geschept. Maar dit is van een volk dat al een aantal jaren in een spouwmuur van een flat schijnt te zitten. Het was een flinke zwerm. We hebben ze in een zesramer gestopt, maar een grotere kast was wellicht niet overdreven geweest. Het zit al redelijk vol in dat kleine kastje. Binnenkort dus weer verhuizing voor die zwerm 
En ze vliegen goed, zag ze vandaag voortdurend met klompen stuifmeel terugkomen.

En ze vliegen goed, zag ze vandaag voortdurend met klompen stuifmeel terugkomen.
-
- Imker sinds: 1960
- Bijenras(sen): bastaard
- Contacteer:
- Hans van der Post.
- Moderator
- Imker sinds: 1962
- Bijenras(sen): F1 carnica VSH
- Contacteer:
-
- Contacteer:
Thijs Corporaal,
waar in de kop van overijssel hier nog geen dopje gezien.
waar in de kop van overijssel hier nog geen dopje gezien.
- sailor1957
- Imker sinds: 1981
- Aantal volken: 7
- Bijenras(sen): Carnica
- Contacteer:
Hans van der Post. schreef:Laat ik nu op 7 april een zwerm hebben geschept! Een van de imkers die net een jaar bijen heeft was "het haasje".
Hans,
Ik ben zelden zo blauw van het lachen geweest als na het lezen van dit verhaal!!!!
Groet,
Jos