Hoi allemaal
Ik zag vandaag op Marktplaats een verkoper die spaarkast onderdelen verkopen in "flat pack" (a.k.a. "bouwpakket", i.e. niet gemonteerd). Ik zoekte vroeger heel Nederland af (zo voelde het me) naar flatpack bijenkasten maar kon het niet vinden. Wel nu heb ik dus een verkoper gevonden die flatpack verkopen en voor een lage prijs met de post kunnen verzenden.
http://www.marktplaats.nl/verkopers/20395545.html
De Bezige Bij, Haaksbergen, Twente
Zijn vuren spaarkast broedbak is EUR 26 (plus EUR 7 post), dus maar een ietsje meer dan een segeberger. Hetzelfde type bak in een locale imkershop (waar ik woon) is EUR 32, dus het scheelt niet zoveel, maar het gaat bij mij om de beschikbaarheid van bouwpakketten (die ook makkelijker is op te slaan in een kleine ruimte). En bij vele imkercursussen in de buitenland is kasten maken een onderdeel van de cursus voor beginners, en dat vind ik een leuk idee.
Heb enige van jullie ervaring met dit verkoper (zijn zij kasten het waard, enz)? En, weet jullie mischien van andere verkopers in Nederland die spaarkasten in flatpack (bouwpakketten) verkopen?
Samuel
Flatpack/bouwpakketten beschikbaar in Nederland?
- Samuel Murray
- Imker sinds: 2013
- Aantal volken: 6
- Bijenras(sen): 4x buckfast, 1 x ligustica, 1 x carnica
- Contacteer:
- Jelte Pieter Dijkstra
- Imker sinds: 1998
- Aantal volken: 0
- Bijenras(sen): baastaard (mijn lievelingsbij), ca, bu
- Contacteer:
Re: Flatpack/bouwpakketten beschikbaar in Nederland?
Ik zou geloof ik net snel een bijenkast in vuren kopen. Die zijn binnen no time verrot.
gr.
gr.
JP
Ja en op e-bay zijn ook niet echt pakketten te vinden. Ik denk dat Ikea maar bijenkasten moet gaan verkopen. 

-
- Imker sinds: 2014
- Aantal volken: 2
- Bijenras(sen): Buckfast
- Contacteer:
Hej ,als je ze behandelt met ruwe lijnolie en een deel terpentijn gaan ze jaren lang mee.Jelte Pieter Dijkstra schreef:Ik zou geloof ik net snel een bijenkast in vuren kopen. Die zijn binnen no time verrot.
gr.
Zelfs als je ze onbehandeld laat.
Zelf heb ik ook houten kasten die vanbuiten geschilderd zijn ,is maar een kleine moeite en ziet er kleurrijk uit.

Laatst gewijzigd door fridhem op di 29 apr 2014, 18:26, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Imker sinds: 2014
- Aantal volken: 2
- Bijenras(sen): Buckfast
- Contacteer:
hej, hier (in zweden) worden deze ook regelmatig verkocht.Samuel Murray schreef:Hoi allemaal
Ik zag vandaag op Marktplaats een verkoper die spaarkast onderdelen verkopen in "flat pack" (a.k.a. "bouwpakket", i.e. niet gemonteerd). Ik zoekte vroeger heel Nederland af (zo voelde het me) naar flatpack bijenkasten maar kon het niet vinden. Wel nu heb ik dus een verkoper gevonden die flatpack verkopen en voor een lage prijs met de post kunnen verzenden.
http://www.marktplaats.nl/verkopers/20395545.html
De Bezige Bij, Haaksbergen, Twente
Zijn vuren spaarkast broedbak is EUR 26 (plus EUR 7 post), dus maar een ietsje meer dan een segeberger. Hetzelfde type bak in een locale imkershop (waar ik woon) is EUR 32, dus het scheelt niet zoveel, maar het gaat bij mij om de beschikbaarheid van bouwpakketten (die ook makkelijker is op te slaan in een kleine ruimte). En bij vele imkercursussen in de buitenland is kasten maken een onderdeel van de cursus voor beginners, en dat vind ik een leuk idee.
Heb enige van jullie ervaring met dit verkoper (zijn zij kasten het waard, enz)? En, weet jullie mischien van andere verkopers in Nederland die spaarkasten in flatpack (bouwpakketten) verkopen?
Samuel
De prijs is hier toch wel iets lager zie: http://www.biredskapsfabriken.se/se/art ... php&id=145 ongeveer omgerekend 20 €