De spijkerachtige afstanddopjes lijken echter aangebracht te moeten worden als de ramen nog leeg zijn.
De kunststof afstandblikjes passen - wanneer bijgeknipt - ook gemakkelijk op ramen met kunstraat, voer en/of broed.
FrancA schreef:Mooie oplossingen
De spijkerachtige afstanddopjes lijken echter aangebracht te moeten worden als de ramen nog leeg zijn.
De kunststof afstandblikjes passen - wanneer bijgeknipt - ook gemakkelijk op ramen met kunstraat, voer en/of broed.
Larven met een hersenschuddingsemar schreef:FrancA schreef:Mooie oplossingen
nee hoor toen k overstapte raam afschudden,
even op de ondergrond van een reeg raampje leggen,
en pats pat spïjkers ingehamert,
raam weer terug in kast.
Vriendelijke groet
Semar(Dominique)
Beste bijenhouder vriend.Cor Van Pelt schreef:Imker vrienden.
Ik vind dit gezemel over klapperende ramen.
Vind je dat geen ondingen die nr. 53 Fridhem? Ik vervang alles door nr.56-2. Ook alle nieuwe ramen krijgen zo één.fridhem schreef:sorry de link was weghttp://www.biredskapsfabriken.se/se/lista.php?kid=9-53
Je legt de raam voor je op tafel en dan zit er een stift links boven en een links onder naar je toe.
Nu draai je de raam om ,dus de kant die op tafel lag naar je toe, en dan komt daar ook aan de linkse kant een stift boven en onder op de zelfde afstand.
Hier is een voorbeeld https://www.google.se/search?q=mellanv% ... 890%3B1226
dat zijn hofmann ramen, die zijn lang niet overal in gebruik in europaCor Van Pelt schreef:Imker vrienden.
Ik vind dit gezemel over klapperende ramen.
Als je gewoon Dadant ramen gebruikt heb je nergens last van. Dit sort raam is het enigste dat in Noord Amerika gebruikt wordt. Het bovenste gedeelte van de eind lat is de volle maat,terwijl de onderste helft smaller is. Wappeert nooit.
Groeten uit Alberta, waar het gisteren 25 C was,de volgende 7 dagen 3of 4 C. Cor Van Pelt.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten