Martin, bedankt voor de info.martin b schreef:Jos; ik heb bij mij 7 raams berkelkasjes wel een alu. hoekprofiel van 1x1 cm gebruik, waar de ramen op liggen.
Dit zorg voor een goed verdeling van de krachten, en vast gekitte ramen kun je dan makkelijk los maken, zonder de kast te beschadigen.
Verlijmen doe ik met constructiebruislijm, dat is sterk genoeg. Bij de handvatten heb ik van binnen uit nog wel extra schroeven in gezet.
Als proef vol geladen met ruim 20 kilo ijzer, en opgebeurd, geen probleem, het geheel bleef heel..
Bij elke verlijming gewicht of lijmklemmen toegepast, wel eerst stukken multiplex er tussen gedaan
Nog een tip de lijm kleeft niet aan bakpapier, wat je in de keuken gebruikt. Dat kun je er dus tussen doen als nodig is, eps,xps----multiplex.
Ik zou dit systeem wel eens willen toepassen op het model spaarkast.
Zijn hier ook bouwtekeningen van?
Is dit materiaal ook te frezen om bijvoorbeeld een opstaande rand en handvatten in te frezen?
Kitten de bijen de onderlinge kasten niet aan elkaar en als dit wel het geval is, beschadig je de kast dan niet door ze los te wrikken met bv. een kastbeitel?
Ik lees graag je antwoord!
Hartelijke groet,
Jos