Imker in omgeving Rhoon/Portugaal gezocht
-
- Imker sinds: 2010
- Aantal volken: 2
- Bijenras(sen): Buckfast
- Contacteer:
Imker in omgeving Rhoon/Portugaal gezocht
Voor een kennis met hooikoorts ben ik op zoek naar een imker in Rhoon of Portugaal. Hier in Ermelo heb ik klanten die door mijn honing minder last van de pollen hebben, dat wil de persoon bij Rhoon graag bereiken met honing van een imker uit die buurt.
- Alex Mönch
- Imker sinds: 1980
- Aantal volken: 7
- Bijenras(sen): Buckfast (p moeren en F1)
- Contacteer:
Re: Imker in omgeving Rhoon/Portugaal gezocht
Denk niet dat het aan de plaatselijke honing ligt....ze vliegen immers veelal op dezelde drachtplanten...alleen het tijdstip waarop ze bloeien kan iets verschillen per provincie.
Wat wel kan uitmaken is,of de honing wel of niet door een kaasdoek gezeefd is en alle pollen verwijderd zijn,of alles er nog inzit.
Het eten van pollen wordt ook wel aanbevolen om hooikoorts te verminderen.
Wat wel kan uitmaken is,of de honing wel of niet door een kaasdoek gezeefd is en alle pollen verwijderd zijn,of alles er nog inzit.
Het eten van pollen wordt ook wel aanbevolen om hooikoorts te verminderen.
-
- Contacteer:
Ik heb geleerd dat de lokatie juist wel belangrijk is, omdat de samenstelling per lokatie verschillend kan zijn. Ik raad de mensen daarom altijd aan een imker te zoeken in de buurt waar ze het meest zijn.
- Apis
- Imker sinds: 2009
- Aantal volken: 8
- Contacteer:
Ik heb mijn stand in Barendrecht, dat ligt zo'n beetje tegen Rhoon aan.
Adres is Noldijk 91, er is altijd wel iemand aanwezig.
-
- Imker sinds: 1968
- Aantal volken: 9
- Bijenras(sen): Ligustica P en F1 F2
- Contacteer:
Ook in mijn woonomgeving vragen mensen met allergie voor pollen om streekhoning en zeggen dat ze er baat bij hebben.
Groet, Roel
Groet, Roel
-
- Contacteer:
Ik geef het adres door! Dank je wel.Apis schreef:Ik heb mijn stand in Barendrecht, dat ligt zo'n beetje tegen Rhoon aan.
-
- Imker sinds: 1994
- Aantal volken: 10
- Bijenras(sen): Carnica F 1
- Contacteer:
Ik heb onlangs nog een artikel gelezen dat een bij in de lucht minstens zoveel stuifmeel verzamelt dan bij het bloembezoek, immers de lucht is met name in de tijd dat de grassen bloeien bijna verzadigd met stuifmeel. Kijk het pollenbericht er maar op na. Kijk Maar eens op de plassen als het een bui geregend heeft. Er drijft vaak een wit-gele laag op. Stuimeel wordt over grote afstanden via de lucht verplaatst.
De bijen krijgen dit tegen hun harige lichaam een strijken dat naar het korfje.
Ik meen dat 1 gram honing tussen de 6000 en 20000 korrels stuifmeel bevat ...................dus, daar zal ook ongetwijfeld veel stuifmeel van windbestuivers bij zijn. Mijn honing is vorig jaar onderzocht door het Bijkersgilde, een conclusie was dat er veel stuifmeel in zat van planten die in die periode in onze omgeving bloeiden terwijl er verder heel veel verschillende soorten stuifmeel in zaten. De claim van eigen streek moet men iets nuanceren denk ik, er zou ook wel eens heel niet streekeigen stuifmeel in de honing kunnen zitten.
Groet,
Roel
http://www.ruinerimkers.nl
De bijen krijgen dit tegen hun harige lichaam een strijken dat naar het korfje.
Ik meen dat 1 gram honing tussen de 6000 en 20000 korrels stuifmeel bevat ...................dus, daar zal ook ongetwijfeld veel stuifmeel van windbestuivers bij zijn. Mijn honing is vorig jaar onderzocht door het Bijkersgilde, een conclusie was dat er veel stuifmeel in zat van planten die in die periode in onze omgeving bloeiden terwijl er verder heel veel verschillende soorten stuifmeel in zaten. De claim van eigen streek moet men iets nuanceren denk ik, er zou ook wel eens heel niet streekeigen stuifmeel in de honing kunnen zitten.
Groet,
Roel
http://www.ruinerimkers.nl