Wat deed jij vandaag??? deel 2014
-
- Imker sinds: 1984
- Aantal volken: 8
- Bijenras(sen): Buckfast
- Contacteer:
Re: Wat deed jij vandaag??? deel 2014
6 raams kastje gemaakt van een oud multiplex krat.
Drieraams volkje met Buckfast F1 koningin erin gezet zodat ze lekker door kunnen treinen.
Ze waren er blij mee, vannavond weer voeren zodat de 3 BF volkjes lekker door blijven groeien.
Freek
Drieraams volkje met Buckfast F1 koningin erin gezet zodat ze lekker door kunnen treinen.
Ze waren er blij mee, vannavond weer voeren zodat de 3 BF volkjes lekker door blijven groeien.
Freek
- Alex Mönch
- Imker sinds: 1980
- Aantal volken: 7
- Bijenras(sen): Buckfast (p moeren en F1)
- Contacteer:
Beter Freek 

-
- Contacteer:
Foto van de buckfast bijtjes gemaakt helaas regen. Desondanks kwam er toch nog van alles binnen o.a. stuifmeel, bij alle drie. De bewoners van de zesramer gemaakt van hout van het voormalige verzendkrat die de drieramer vervangt (middelste kastje) maken het goed. Duidelijk te zien dat de opnieuw gemaakte schudzwerm (oranje kastje) de beste is
Freek-
- Imker sinds: 2011
- Aantal volken: 10
- Bijenras(sen): buckfast pmoeren en F1
- Contacteer:
Vandaag weer geslingert echt na deel als je matriaal tekort komt maar nu hopen op 1 keer slingeren dit jaar dan vind ik het wel best de rest mogen ze houden
Vriendelijke groeten p.zwartepoorte buckfastimkerij
-
- Contacteer:
Mooi gezicht.
Zelf nog wat met oxaal besproeide jonge bijen middels een krantje toegevoegd aan het BF volkje dat uit de 3 ramer kwam en nu in de verzendkrat zesramer zit.
Hopelijk volgend jaar ook Buckfast productievolken er bij.
Freek
Zelf nog wat met oxaal besproeide jonge bijen middels een krantje toegevoegd aan het BF volkje dat uit de 3 ramer kwam en nu in de verzendkrat zesramer zit.
Hopelijk volgend jaar ook Buckfast productievolken er bij.
Freek
- Alex Mönch
- Contacteer:
Paul,jammer dat je niet meer bakken hebt....zo te zien hadden ze er nog wel 1 gelust
Ziet er goed uit Freek,dat nieuw gemaakte 6 ramertje
Wel oppassen voor roverij als de linde is uitgebloeid bij jou en er geen andere drachten zijn.!?

Ziet er goed uit Freek,dat nieuw gemaakte 6 ramertje
Wel oppassen voor roverij als de linde is uitgebloeid bij jou en er geen andere drachten zijn.!?
-
- Imker sinds: 2011
- Aantal volken: 10
- Bijenras(sen): buckfast pmoeren en F1
- Contacteer:
Alex volgend jaar keult me dat niet meer want op de bijenmarkt in veenedaal schaf ik genoeg matriaal aan zo dat ik maar paar keer hoef te slingeren
Vriendelijke groeten p.zwartepoorte buckfastimkerij
-
- Imker sinds: 1973-1974
- Aantal volken: 5
- Contacteer:
Ik heb een 5 ramer met eierleggende werkbijen en had eigenlijk geen idee hoe ik die zou opruimen,door slechte ervaringen met moer invoeren had ik besloten dat te doen.
Aangezien ik de moer die ik van Ferrie heb op Hk ramen heb zitten en er nog een Bk raam bij hing,die er uitgehaald om als reserve opzij te zetten.Aangezien het geheel belegd met eitjes was,heb ik die maar in het kastje gehangen met de eierleggende werkbijen.
Petro

Aangezien ik de moer die ik van Ferrie heb op Hk ramen heb zitten en er nog een Bk raam bij hing,die er uitgehaald om als reserve opzij te zetten.Aangezien het geheel belegd met eitjes was,heb ik die maar in het kastje gehangen met de eierleggende werkbijen.

Petro
-
- Contacteer:
Alex,
Zelf gemaakte 6 ramertje is goed bij en wesp dicht dus met het verdedigen van het doel (het vlieggat) zou moeten volstaan, moet goed komen hoop ik. Hoop ook dat het goed komt met de vandaag toegevoegde bijtjes en hun BF moer.
Freek
Zelf gemaakte 6 ramertje is goed bij en wesp dicht dus met het verdedigen van het doel (het vlieggat) zou moeten volstaan, moet goed komen hoop ik. Hoop ook dat het goed komt met de vandaag toegevoegde bijtjes en hun BF moer.
Freek
- Alex Mönch
- Contacteer:
Freek ,als er een paar raampje Buckfast bijen uitlopen,gaat het hard.
Hou ook de legruimte in de gaten en zonodig minder voeren.
Wanneer ze 6 ramen bezetten,kun je ze overhangen in een 10 raamskast.....dan een raampje met een half vel kunstraat erin,midden in het broednest hangen en elke dag een beetje voeren....een soort mini rose hive methode.....ze bouwen dat raampje dan snel uit en het wordt meteen belegd.Wel sluitblokken gebruiken om het lucht volume zo klein mogelijk te hebben....hoe warmer ze zitten,hoe beter.
Uitrekenen wanneer er ramen uitlopen en het dan nog 1 keer herhalen.
Niet verder gaan dan 8 ramen.....kantramen sluitblokken hangen en zo lekker compact vroeg inwinteren.
Net klaar met 2 nieuwe Dadant honingkamers schilderen.....morgen avond raampjes voor deze honingkamers kunstraat insmelten.....ze moeten nog op 2 Dadant kasten voordat het van de week warmer wordt....dan zijn die volken klaar voor de zilverlinde.
Hou ook de legruimte in de gaten en zonodig minder voeren.
Wanneer ze 6 ramen bezetten,kun je ze overhangen in een 10 raamskast.....dan een raampje met een half vel kunstraat erin,midden in het broednest hangen en elke dag een beetje voeren....een soort mini rose hive methode.....ze bouwen dat raampje dan snel uit en het wordt meteen belegd.Wel sluitblokken gebruiken om het lucht volume zo klein mogelijk te hebben....hoe warmer ze zitten,hoe beter.
Uitrekenen wanneer er ramen uitlopen en het dan nog 1 keer herhalen.
Niet verder gaan dan 8 ramen.....kantramen sluitblokken hangen en zo lekker compact vroeg inwinteren.
Net klaar met 2 nieuwe Dadant honingkamers schilderen.....morgen avond raampjes voor deze honingkamers kunstraat insmelten.....ze moeten nog op 2 Dadant kasten voordat het van de week warmer wordt....dan zijn die volken klaar voor de zilverlinde.