Helaas moet ik mijn één na laatste zin in mijn vorige bijdrage afzwakken na het zorgvuldiger lezen van jouw bovenstaandeJelte Pieter Dijkstra schreef:Hi CP,
Ik bedoel te zeggen een ongeluk bij het regelen van de temperatuur. Waarschijnlijk is er iets misgegaan bij de temperatuur en daardoor de vleugels niet helemaal volgroeid??
Vanmiddag een darrenbroedige moer (die wekenlang onbevrucht boven een rooster heeft gezeten) omzeep geholpen plus al het darrenbroed verwijderd + behandeld met oxaal en hierin ga ik haar invoeren.
gr.
bijdrage. Wacht jouw gehandicapte koningin hetzelfde lot als de moerloze, die misschien door jouw schuld boven
het rooster beland is en daardoor onbevrucht is gebleven ? Respectvol taalgebruik, zoals in je eerste verhaal, past beter bij je. Zj.
P.S. Hoe denk jij dat het 'moertje in spé' boven het rooster is beland ? Kan dat óók gebeuren met jouw vleugelloze, daardoor
iets slankere, weliswaar bevruchte moer ? Vleugels zijn immers normaal lastige ledematen als je 'n nauwe doorgang wilt passeren. Het borststuk is extra breed door de inplanting van 4 vleugels bij 'n normale koningin,
waardoor die niet door het rooster heen kan als dat goed geplaatst is en de juiste afmetingen heeft.
( Er is sinds kort 'n topic "Hoe belandt 'n leggende moer boven het rooster ?".)