Mooie foto Jaap!
Wat ik deed/doe vandaag:
Thymovar op de Carnica bijen leggen na gisteren de laatste honing te hebben afgenomen, morgen de voerbak erop en paar kg voeren zodat ze veilig mijn vakantie door komen. De Buckfast hoeven geen Thymovar omdat zij schudzwermen zijn welke bij maken met oxaaloplossing zijn gesproeid. Gisteren gemaakte schudzwerm met Buckfast B70 moertje beetje water geven met plantenspuit vanavond in het donker mag ie naar buiten.
Een zesraams buckfast volkje waar ik een week terug een raam uitlopend broed had ingehangen even bekeken, en het moertje begroet die vliegt lekker en groeit lekker.
B70 buckfast volkje waar ik vijf dagen terug de tuin bevruchte moer in heb gehangen, haalt ook stuifmeel lijkt goed, hopelijk is het moertje aan de leg.
Kielertje in achtertuin trekt dopje op ingehangen raatstukje nou maar met mijn poten van de kielers afblijven gisteren de voerbakken vol apifonda gedaan dus die verhongeren niet in mijn vakantie.
Vanmiddag alle ramen honing slingeren hoop ik.
Filmpje gemaakt van mijn mooiste Buckfast (waren Carnica bijen met moertje van Hennie, gemaakt 15 juni dus is nu bijna twee maanden later wel helemaal Buckfast denk ik) die staat toevallig naast de Carnica van Ad Staals

. Beide fantastische volken, beloofd wat voor 2015.
https://www.facebook.com/photo.php?v=70 ... 3666741143
Uiteindelijk alle ramen honing geslingerd en die bakken naar de bijen gebracht om schoon te laten maken flinke torens geworden en ze waren knap pissig toen ze de bakken terug kregen, hopen dat het goed gaat...
Als laatste na reparatie van een achterlicht van de auto de schudzwerm in het maanlicht op de stand geplaatst met het verkeerde 6 ramer dak dat niet past

opgelost met bakstenen erop zodat ie niet verschuifd, morgenochtend even het goede dakje plaatsen.
Freek