Flonicamid

Praktijk-onderwerpen.

Moderator: Hans van der Post.

bee-tree
Imker sinds: 1965
Aantal volken: 30
Bijenras(sen): Westerwolds landras
Contacteer:

Re: Flonicamid

Bericht door bee-tree »

Goede morgen Lennard, lees ik het goed,dat jij je kleding er mee impregneert ?
Gaat het alleen om je werkkleding ? Hoe impregneer je de kleding ? Waar kun je het kopen ?
Werkt het ook tegen teken ? Alvast bedankt voor je antwoord. Zj.
LWPisa
Imker sinds: 1997
Aantal volken: 15
Bijenras(sen): Carnica, mellifera, bastaard
Contacteer:

Bericht door LWPisa »

Spruzit of permethrine spray (tegen vlooien) zijn bij het tuincentrum te koop. Kleding impregneren doe ik meestal met permethrine spray als ik dingen moet doen op plekken met veel teken. Gewoon een oude broek licht inspuiten met spray of de verdunning spruzit zaosl aangegeven op de verpakking en laten drogen. Werkt goed, teken blijven van je af.

Lennard
Embraced
Imker sinds: 2014
Aantal volken: 1
Bijenras(sen): Carnica
Contacteer:

Bericht door Embraced »

Hey Floppie,

Op welke planten heeft ze last van de luizen? Er zijn namelijk wat verschillende methoden die ze kan gebruiken afhankelijk van het doel van het plantje. Daarbij is het ook nuttig om te weten of er ook mieren in het spel zijn.
:music-rockout:
Embraced
Kroese
Imker sinds: 1977
Bijenras(sen): Buckfast
Contacteer:

Bericht door Kroese »

LWPisa schreef:Spruzit of permethrine spray (tegen vlooien) zijn bij het tuincentrum te koop. Kleding impregneren doe ik meestal met permethrine spray als ik dingen moet doen op plekken met veel teken. Gewoon een oude broek licht inspuiten met spray of de verdunning spruzit zaosl aangegeven op de verpakking en laten drogen. Werkt goed, teken blijven van je af.

Lennard
Lennard bedankt voor de waardevolle info:
Ik heb een paar jaar geleden op de heide ook een tekenbeet opgelopen, met kring, daarna 14 dagen antibiotica gehad.

Ik heb de boswachter benaderd waar ik de vergunning voor de heide had geregeld, en gevraagd hoe hij als beroeps daar mee om gaat.
Hij verwees me naar een zaak waar ze behandelde kleding tegen de teken verkochten.
Op die site vond ik dit artikel, waar staat vermeld dat de kleding met Permethrine behandeld is, precies wat jij ook vernoemde.
lees zelf even na:
http://www.wolfswinkel.nl/wp-content/up ... -broek.pdf
alfa vulgaris
Imker sinds: 2010
Aantal volken: 0

Bericht door alfa vulgaris »

Ik spuit luis er meestal gewoon uit met de tuinslang daarna wat lieverheerbeestjes of nymfen daarvan zoeken en op de plant zetten...nymfen werken beter want die vliegen niet.

Schijnen ook speciale oorwurmhuisjes te bestaan die je in de plant kan hangen en daar gaan ze in zitten,maar geen ervaring hiermee.
bee-tree
Imker sinds: 1965
Aantal volken: 30
Bijenras(sen): Westerwolds landras
Contacteer:

Bericht door bee-tree »

Alfa, we hebben het niet alleen over plantenluizen en mijten, maar ook over beestjes die mij en jou
kiezen. Hoe houd jij ze van je lijf ? Je kunt toch niet telkens je ontkleden als je gekriebel voelt
en 'n teek vermoedt. om vervolgens onder de douche te gaan of een tuinslang te gebruiken.
Ik wil net als jij zo veel mogelijk dieren het leven gunnen, maar als sommige dieren mij direct of indirect
het leven willen|moeten benemen, dan verzet ik me daar tegen. In het uiterste geval grijp ik naar middelen
van 'moeder chemie', zoals spruzit oftewel permethrine. B3 :angry-teeth:

P.S. Vers van de pers. De drie volken van Piet Lemmers op het landgoed van de Koning en Koningin en hun 3 dochters
zouden volgens "Vroege Vogels" winbare honing gemaakt hebben. Ze kunnen die verruilen voor ....enz.
Jaap v.Popering
Imker sinds: 1960
Aantal volken: 4
Bijenras(sen): bastaard
Contacteer:

Bericht door Jaap v.Popering »

Wel gaan ook de nuttige insecten hiervan dood

http://www.ecostyle.nl/_Uploads/dbsAtta ... TF_def.pdf
Kroese
Contacteer:

Bericht door Kroese »

Kroese schreef:
LWPisa schreef:Spruzit of permethrine spray (tegen vlooien) zijn bij het tuincentrum te koop. Kleding impregneren doe ik meestal met permethrine spray als ik dingen moet doen op plekken met veel teken. Gewoon een oude broek licht inspuiten met spray of de verdunning spruzit zaosl aangegeven op de verpakking en laten drogen. Werkt goed, teken blijven van je af.

Lennard
Op advies van Lennard heb ik een spuitbus gevonden met de tekst "tegen kruipende insecten en wespen" werkzame stoffen Permethrine en wat tetramethrine.
Gevonden bij de dieren voeder handel in Wenum-Wiesel (boven Apeldoorn) waar ik altijd kippenvoer ga halen.
€6,95 euro per bus, daar kan je tig broeken mee inspuiten.
Ik heb mijn Heide broek en mijn laarzen mee gesprayed. Hopelijk gaan de teken er nu als een speer vandoor als ik in op de heide kom.

Groet,
Hennie...
Primus
Imker sinds: 1973
Aantal volken: 15
Bijenras(sen): carnica
Contacteer:

Bericht door Primus »

Kroese schreef:
Kroese schreef:

Lennard
Op advies van Lennard heb ik een spuitbus gevonden met de tekst "tegen kruipende insecten en wespen" werkzame stoffen Permethrine en wat tetramethrine.
Gevonden bij de dieren voeder handel in Wenum-Wiesel (boven Apeldoorn) waar ik altijd kippenvoer ga halen.
€6,95 euro per bus, daar kan je tig broeken mee inspuiten.
Ik heb mijn Heide broek en mijn laarzen mee gesprayed. Hopelijk gaan de teken er nu als een speer vandoor als ik in op de heide kom.

Groet,
Hennie...
Maar is dat spul wel zo goed op uw huid of is dat geen probleem voor jullie?

MVG CP
Kroese
Contacteer:

Bericht door Kroese »

Primus schreef:
Maar is dat spul wel zo goed op uw huid of is dat geen probleem voor jullie?

MVG CP
Ik ben zeker ook geen liefhebber van dit soort middelen, maar ik heb nog erger de pest aan die teken, en de antibiotica die je moet slikken.
Ook het risico van Lyme staat me nog erger tegen. Het is kiezen of delen. Nooit meer naar de heide of de bossen gaan vind ik ook jammer.

ik heb er een broek onder, en was in ieder geval wel mijn handen goed als ik hem aan of uit getrokken heb.
Verder gebruiken boswachters en bosarbeiders ook geïmpregneerde kleding met het zelfde spul.
Plaats reactie