Hans van der Post. schreef:Beste renmolen dat jij een volgens de warenwet slingerruimte hebt hoeft het niet zo te zijn dat andere imkers niet hygiënische werken.
Het is beter in een schuur of garage te slingeren dan in een keuken waar het lijkt schoner te zijn.
In een schuur of garage zijn geen etensware van andere afkomst dan van bijen.
Zoals Cor al aangaf hoe hij werkt is 1000 keer beter dan naast het fornuis honing te slingeren

Inderdaad jullie hebben gelijk Hans en Cor. Hier in België gaat het er nog wel eventjes strenger aan toe, hier mag je niet in een ruimte slingeren waar geen totale hygiëne is en er niks in het lokaal staat waar contaminatie mee mogelijk is. Het voedselagentschap is hier streng en eigenlijk vind ik zelf dat het nodig is om hygiënisch te werken en dat het goed is dat het voedselagentschap hierop streng toeziet.
Persoonlijk zou ik ook voorstander zijn dat
geen honing verkocht of weggeschonken zou mogen worden zonder dat die gekeurd is. In België kan je dat gratis laten doen.
En het zou wettelijk verplicht moeten zijn om alleen gekeurde honing te mogen verkopen op markten en dergelijke.
Natuurlijk zijn alle belgische imkers het hier niet mee eens maar... wie niets te verbergen heeft moet ook niks vrezen vind ik, het blijft tenslotte voedsel voor mensen.
MVG CP