imkeren met A. mellifera mellifera

Over bijenrassen en over alle aspecten van koninginnenteelt.
hansjochem

Re: imkeren met A. mellifera mellifera

Bericht door hansjochem »

Dylan, ik ga er vanuit ga dat alle eigenschappen die AMM successvol hebben gemaakt pas de laatste millenia, na de ijstijd, zijn gevormd. Immers, daarvoor was het klimaat hier heel anders. Ik heb geen bezwaar als men een andere zienswijze heeft. Dat ik als desondanks als extremist wordt bestempeld zie ik ook als een gevolg van een korte evolutie die voornamelijk in NL heeft plaatsgevonden en waar men onder het mom van "ik mag zeggen wat ik denk" en onder luid applaus van diverse lieden wier mond groter is dan hun hoofd, elke discussie naar hun hand proberen te zetten door karikaturen te maken van hetgeen wordt gezegd, liefst op een manier waar alle fatsoensnormen uit het oog worden verloren. Doordat een genuanceerde mening niet meer wordt gehoord, maar alleen extremen evolueert ons land steeds verder naar wat in het buitenland wel eens smalend "het venezuela aan de noordzee" wordt genoemd.
Using Tapatalk
hansjochem

Dylan, overigens doet de nr 78 het uitstekend! Besloten haar in een zesraamps kunstofkastje te overwinteren. Gezien de hoeveelheid bijen, alle ramen dik bezet, denk ik dat het risico beperkt is.
Using Tapatalk
hansjochem

Overigens zouden de populisten met de zienswijze dat we ons mbt de vraag wat inheems is niet moeten beperken tot de laatste 10 000 jaar heel wat kiezers verliezen. Het verschil tussen autochtoon en allochtoon vervalt dan volledig
Using Tapatalk
Hans van der Post.
Moderator
Imker sinds: 1962
Aantal volken: 4
Bijenras(sen): F1 carnica VSH
Contacteer:

Bericht door Hans van der Post. »

Gaat het weer een beetje. Tot rust gekomen? :be2:

IJstijden zijn zeer interessant Alles wat op het continent is opgebouwd wordt stap voor stap afgebroken.
Stel je voor door dat het steeds kouder wordt, trekken langzamerhand de planten bomen en insecten zich naar het zuidoosten terug.
De mens was bij het begin van de laatste ijstijd hier in de "lage landen" nog niet gearriveerd.

En dan als de ijstijd 10.000 jaar geleden voorbij is komt veel wat door de kou is "verdreven" terug en daarmee een nieuwe soort de mens.

Maar we hadden het over bijen.
!Hans.
Plaats reactie