Lenget van de hele bak 105 cmAjpol schreef:Mooi bee-tree. Hoe meer info hoe liever. In eerste instantie was mijn uitgangspunt de maat van het raam dubbelglas dat ik nog heb staan. Maar dat ding is behoorlijk zwaar. Wat weer ten koste van de handelbaarheid gaat. Zie je foto graag tegemoet.
Albert Jan
Lengte van de ruimte voor de raampjes 80 cm
Lengte van de vrije loopruimte voor de was 5 cm
Lengte van de ruimte voor het opvangen van de was 20cm
Breedte van de bak 50 cm
DIEPTE van de bak (= afstand tussen kastraam en bodem) 20 cm
Lengte van de platte kruiwagen, 175 cm.
_______________________ De doorgetrokken lijn stelt het laadvlak van de kruiwagen voor.
----------||---------------O --- De cirkel stelt één van de twee wielen voor. De twee evenwijdige lijntjes de steun voorbij de handvaten. De streepjes de zachte berm.
Je kunt in de plaats van 'n kruiwagen te gebruiken, de bak voorzien van wielen. Hij heeft dan meteen
de goede hellingshoek ten opzichte van de zon.
Wielen van kinderfietsjes lijken me geschikt. Nog beter zijn wieltjes met massieve banden. Succes er mee.
Ik hoop nog een foto te plaatsen. Je hebt nog de hele winter de tijd. Denk ook even na of je de onderkant kunt isoleren.
De vloer van de bak is van blik of aluminium .Zj.

P.S. De smelter van Erik Konijn lijkt op die van mij, maar de mijne is wat dieper en langer.
Die van Jaap is creatiever gemaakt; gewoon van 'n broedkamer ? Ik ga eens proberen of ik hetzelfde resultaat met
hangende raampjes kan bereiken als met liggende.
Albert Jan, misschien kun jij de bak de diepte geven van 'n broedkamerraam en aan de zijkanten afstandsrepen bevestigen.
Misschien levert het schonere was op .
Misschien kan Jaap nog even reageren op dat idee.