Hallo imkers en forumleden,
Mijn naam is Huub en ben met het mooie en gezonde virus van bijenhouden door mijn vader aangestoken. Als klein jochie ging ik vaak mee naar de koolzaad, heide en natuurlijk op de 'kop' in de kasten ten tijde van de controles in het voorjaar/zomer. Er is onbewust best wat blijven hangen vanuit die tijd. Op een gegeven moment had ik de ruimte, las in kranten etc. over het belang van bijen (wist dit natuurlijk al, maar geheugen werd weer ff opgefrist), dus ik gooide een balletje op bij mijn pa en dus kwam al vrij snel mijn eigen, eerste volkje. Een zwerm en toevallig in de houtenkast waar mijn vader ca.40 jaar geleden mee begon. Dat was in juni 2013 en ik vind het super. Natuurlijk is mijn pa een vraagbaak voor mij, maar al snel had ik dit forum ontdekt. Er zit hier een schat aan kennis die door de leden gedeeld wordt. Elke imker heeft zijn eigen manier en daar kun je zeker gebruik van maken en toepassen bij je eigen bijenvolken. Nu werd het tijd om ook lid te worden en daar waar mogelijk ook mijn ervaringen te delen.
Groeten Huub
Imker uit Eibergen
-
- Imker sinds: 1968
- Aantal volken: 9
- Bijenras(sen): Ligustica P en F1 F2
- Contacteer:
Re: Imker uit Eibergen
Veel plezier met het bijenhouden en geniet er van.
Gr. Roel
Gr. Roel
- Hans van der Post.
- Moderator
- Imker sinds: 1962
- Aantal volken: 4
- Bijenras(sen): F1 carnica VSH
- Contacteer:
Welkom Huib uit Eibergen.
Misschien kun je van je vader nog spannende verhalen ontlokken en ons daar mee trakteren.
Misschien kun je van je vader nog spannende verhalen ontlokken en ons daar mee trakteren.
!Hans.
- Teake de Jong
- Imker sinds: 2014
- Aantal volken: 8
- Bijenras(sen): Buckfast F1 en bastaard
- Contacteer:
Veel plezier, ben ook nog maar kort "onder de bijen", ook met heel veel plezier.
Lijkt me heel leuk zo'n "Vader op Zoon kast"!
Teake
Lijkt me heel leuk zo'n "Vader op Zoon kast"!
Teake
Geloof niet alles wat je denkt.
-
- Imker sinds: 2013
- Bijenras(sen): Carnica en bastaard
- Contacteer:
Bedankt voor de leuke reacties. Zal mijn pa eens aan de tand voelen voor mooie verhalen 
Heb de kast niet meer in gebruik, mag het wel houden van hem. (Back up kast)
Heb segeberger kasten in gebruik: 2 laagbodem kasten en 1 hoogbodem kast. Van de hoogbodem kast heb ik afgelopen december nog 1 aangeschaft.

Heb de kast niet meer in gebruik, mag het wel houden van hem. (Back up kast)
Heb segeberger kasten in gebruik: 2 laagbodem kasten en 1 hoogbodem kast. Van de hoogbodem kast heb ik afgelopen december nog 1 aangeschaft.
-
- Imker sinds: 1983
- Aantal volken: 8
- Bijenras(sen): Buckfast
- Contacteer:
Hoi Huub'81,
Ik heb je een persoonlijk berichtje gestuurd met een paar vragen aan jou. Ik imker nl. ook in Eibergen.
Groeten.................
Gerard Boswinkel
Ik heb je een persoonlijk berichtje gestuurd met een paar vragen aan jou. Ik imker nl. ook in Eibergen.
Groeten.................
Gerard Boswinkel