Heb nu Segebergers maar ben aan het overstappen naar deze kasten en als je alles gaat rekenen voor dat je een Segeberger echt kompleet hebt./
Dan zijn deze superkasten niet eens veel duurder ook omdat hij echt helemaal kompleet is.
Moderator: Hans van der Post.
Heb nu Segebergers maar ben aan het overstappen naar deze kasten en als je alles gaat rekenen voor dat je een Segeberger echt kompleet hebt./
Ja die had ik gezien, bedankt voor de info. Daar is verder nog weinig praktijk ervaring opgedaan en het weerwoord komt van de verkopende partij. Daarom hoopte ik dat er gewone imkers waren met ervaring met die kasten.
mmm ik heb ook maar en bak na te kijken de hoogte van de bak is twee honingkamers en daar zitten ramen in die de hoogte hebben van 29 cm en de breedte van een simplex raam. gebruik de bakken al vanaf 1983. Je hebt dan de mogelijkheid om je simplex honingbakken en bodems en daken te gebruiken. De Investering per kast in dan een broedbak van de genoemde hoogte, is te koop bij bijenkasten.nl en dewerkbij.nl. De kast heeft de naam: DU HO KA = dubbelen honing kamer is alleen in hout te koop.Imker&Co schreef:[..................]Bovendien Dadant als ik opnieuw zou kunnen beginnen zou ik voor deze maat gaan. Ideaal, 1 bk controleren.
Hallo Henk, sorry fout gebruik van een belgische uitdrukking. opgoren = het krijgen van een vuillaag door luchtvervuiling. denk zonnescherm dat lang open staat of ook de aanslag op een stenen muur die je krijgt. na slagregen is de vuillaag minder maar komt weer terug.HeHo schreef:Hallo Erik,
goort wel behoorlijk op.
wat bedoel je hier mee.
Groetjes Henk
Hallo Bmans,Bmans schreef:Hallo Erik,
bedankt voor je ervaringen. Hiermee kun je natuurlijk wel wat om je mening een beetje af te stemmen. Zelf had ik ook een hardkunststof kast,die gaf ook veel vocht. De suikerramen begonnen snel te schimmelen, vandaar dat ik eens wilde weten hoe het met deze gaat. Hij ziet er verder fraai uit vandaar.
Welke kasten gebruik je nu? Je zei dat je betere gevonden hebt
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten