Moderator: maartenkleijne
Mmmm dan had de acacia hier niet thuis horende allang uitgeroeid moeten worden lees de oorspronkelijke groeiplaatsJelle Van den Berghe schreef:[.......................................]
Mijn mening. Uit voorzorg zou het invoeren, verkopen of kweken van elke uitheemse soort in een bepaald eco-district verboden moeten worden. Ook in tuinen! Want voor elke 1000 soorten die ergens binnen komen zijn er ongeveer 100 die zich kunnen vestigen, zijn er 10 die zich weten te handhaven op langere termijn en is er 1 die nadien invasief blijkt te zijn en economische en ecologische schade aanricht. Wat we nu doen is (voor een klein stukje deels dankzij een bepaalde stroming binnen de imkerwererld) dweilen met de kraan open.
En daar word ik nu eens woest van Hans
Kennelijk leren we niets van het verleden. Noem het onwetend eigenwijs hoogmoed of wat dan ook maar het leermoment schijnt niet begrepen te worden.Hans van der Post. schreef:Mmmm dan had de acacia hier niet thuis horende allang uitgeroeid moeten worden lees de oorspronkelijke groeiplaatsJelle Van den Berghe schreef:[.......................................]
Mijn mening. Uit voorzorg zou het invoeren, verkopen of kweken van elke uitheemse soort in een bepaald eco-district verboden moeten worden. Ook in tuinen! Want voor elke 1000 soorten die ergens binnen komen zijn er ongeveer 100 die zich kunnen vestigen, zijn er 10 die zich weten te handhaven op langere termijn en is er 1 die nadien invasief blijkt te zijn en economische en ecologische schade aanricht. Wat we nu doen is (voor een klein stukje deels dankzij een bepaalde stroming binnen de imkerwererld) dweilen met de kraan open.
En daar word ik nu eens woest van Hans
Tekst en foto's Hennie Oude Essink
Yep, vorig jaar al wat gezaaid en nu wat zaad van vorig jaar op kweek gezet. Gisteren 175 m2 zaad van de provincie Overijssel ontvangen, dat gaat komend weekend de grond in. Ik doe dus ook wel hele goeie dingen........Jelle Van den Berghe schreef:
Buzzer, ga je ze inzaaien?
Benodigde kiemtemperatuur 16 - 18 graden .buzzer schreef:[
dat gaat komend weekend de grond in. Ik doe dus ook wel hele goeie dingen........
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten