Carnica's of Buckfast.
Vriendelijke imkersgroet Thijs

Voor zover ik weet ontwikkelt de zwarte bij zich juist langzamer in het voorjaar, maar vliegt wel bij koudere temperaturen. Algemeen genomen houdt de zwarte kleinere broednesten aan met (daardoor) langer levende bijen, is wat spaarzamer en heeft een minder heftige broedaanzet.insektenjack schreef:Als je echt eentje wil hebben die vroeg begint en laat eindigt neem dan de zwarte bij.
Nee hoor... In elk geval geldt dat even goed voor Carnica en Buckfast, en om die reden werken de meeste imkers met nateelt (F1) van raszuivere koninginnen van een eiland of geïsoleerd landbevruchtingsstation.insektenjack schreef:Echter kan dat alleen als je geen andere imkers bij jouw in de buurt hebt.
En hoezo niet? Waarom zou de Zwarte bij [Apis mellifera mellifera] niet naast de Buckfast en Carnica kunnen gehouden worden? zijn jullie soms bang dat de oorspronkelijke bij van Noord Europa weer terug komt? schei toch uit, als je buren allemaal de zelfde auto, koffiemachine of vaatwasser hebben en jij vind het niet mooi ga je dan tegen je zin ook de zelfde kopen? nee dat dacht ik van niet, ik koop of hou wat ik mooi vind.insektenjack schreef:....... neem dan de zwarte bij. Echter kan dat alleen als je geen andere imkers bij jouw in de buurt hebt.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten