Ik hoop echt dat ik het ooit eens zal mogen meemaken

De camera staat ondertussen klaar

Groetjes
Marc
Moderator: Hans van der Post.
Hoi Jaap,Jaap v.Popering schreef: Ze zijn voor het grootste deel hinderlijk voor de bijen en bevorderen het zwermen ,
doordat ze de vrije doorvlucht en het ventileren tegengaan
Tja, ik heb graag alles onder controle en als ik me ergens in vastbijt, dan wil ik ook alles weten en alle mogelijkheden afwegen , eventueel verbeteren en toepassen indien ik er achter sta .Maykel Schollen schreef:Waarom al die kunstgrepen?
Hoi Tieme,Tieme schreef: Ik kan niet verzinnen waarom je zoiets zou gebruiken. En ik kan ook niet verzinnen waarom je aan broedbeperking zou doen.
Een wekelijkse controle zou je alles moeten vertellen wat je moet weten. Bij twijfel kun je een aflegger maken, en als je in de zwermtijd langer niet naar de bijen kan, kun je beter iemand anders vragen om even te kijken hoe het met de volken gaat.![]()
De bijen moeten vrijelijk kunnen vliegen. Je kunt als je niet wilt dat je bijen zwermen ook de moer knippen. Heb je na het afkomen van de zwerm (die weer terugslaat op de kast) nog een week extra om in te grijpen.
Als je niet van zwermen houdt kun je rasbijen overwegen. Die zwermen zo weinig dat je er bijna nier meer over hoeft na te denken.....
semar schreef: mereh ga je gang wees lekker eigenwijs.
(sms moet je eerst met volle vaart tegen een muur oplopen)
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 8 gasten