Mede-imkers,
Vanmiddag mijn afleggers nagekeken. Deze staan op 1 BK en 1 HK. Beiden zitten vrijwel helemaal vol met honing, de nieuwe koningin is nog niet aan het leggen. Kan ik wel alvast de honing uit de broedkamers halen of verstoor ik ze teveel?
Honing afnemen
Moderator: Hans van der Post.
-
- Imker sinds: 1979
- Aantal volken: 20
- Bijenras(sen): carnica
- Contacteer:
Re: Honing afnemen
als je gebruik maakt van een uitlaat is dat geen probleem
- Hans van der Post.
- Moderator
- Imker sinds: 1962
- Aantal volken: 4
- Bijenras(sen): F1 carnica VSH
- Contacteer:
Is de honing verzegelt? zo ja, dan kun je het afhalen anders moet nog even wachten tot er verzegeld is. Dan weet je zeker dat het watergehalte in de honing beneden de 18 % is.wisserhof schreef:Mede-imkers,
Vanmiddag mijn afleggers nagekeken. Deze staan op 1 BK en 1 HK. Beiden zitten vrijwel helemaal vol met honing, de nieuwe koningin is nog niet aan het leggen. Kan ik wel alvast de honing uit de broedkamers halen of verstoor ik ze teveel?
!Hans.
-
- Imker sinds: 1998
- Aantal volken: 8
- Bijenras(sen): bastaard
- Contacteer:
En Wisserhof?, wat is het geworden?
groet, Jacques
groet, Jacques
- semar
- Imker sinds: 1975
- Aantal volken: 9
- Bijenras(sen): buckfast
- Contacteer:
ik zou wachten tot de moer legt,
een net bevruchte moer zou er zomaar vandoor kunnen/willen gaan, als jij de ramen afslaat.
als je de ramen boven een uitlaat hangt zou je per abuis ook de jonge moer kunnen overhangen waar ze dan eenzaam en alleen kan sterven,
tenzij je haar ziet en beneden houd,
en dat is met een jonge niet legende beweegelijke moer met smal achterlijf in een goed volk geen sinicure.
Vriendelijke groet
Semar(Dominique(
een net bevruchte moer zou er zomaar vandoor kunnen/willen gaan, als jij de ramen afslaat.
als je de ramen boven een uitlaat hangt zou je per abuis ook de jonge moer kunnen overhangen waar ze dan eenzaam en alleen kan sterven,
tenzij je haar ziet en beneden houd,
en dat is met een jonge niet legende beweegelijke moer met smal achterlijf in een goed volk geen sinicure.

Vriendelijke groet
Semar(Dominique(