Kunstraat niet in orde ?

Praktijk-onderwerpen.

Moderator: Hans van der Post.

Jaap v.Popering
Imker sinds: 1960
Aantal volken: 4
Bijenras(sen): bastaard
Contacteer:

Re: Kunstraat niet in orde ?

Bericht door Jaap v.Popering »

Ik denk niet dat de problemen door het kunstraat veroorzaakt worden .
Ik heb denk ik ook wel eens zulke problemen , zie foto .
raat2 .jpg
Ik weet niet of je hetzelfde beeld hebt ???maar volgens mij wordt dit veroorzaakt of doordat de draden niet goed ingesmolten zijn ( wat ik zelf niet denk ) , maar door het inhangen van kunstraat wanneer de volken daar om de een of andere reden niet aan toe zijn ,
De volken zullen de ruimte nog niet nodig hebben , of er is geen dracht en gaan zij maar wat was weg halen om elders in het volk te gebruiken .
raat.jpg
Joselito
Ik hang een vel kunstraat nooit in het midden van het broednest omdat je dan in principe je broednest in tweeën splitst , maar heb het voor deze keer afgelopen vrijdag wel gedaan . Met als resultaat dat hij nu uitgebouwd is en de éérste eitjes gelegd zijn .

Ik koop mijn kunstraat altijd bij de "Werkbij ' en daar zal waarschijnlijk geen verschil in zitten .
joselito
Imker sinds: 1979
Aantal volken: 20
Bijenras(sen): carnica
Contacteer:

Re: Kunstraat niet in orde ?

Bericht door joselito »

Jaap v.Popering schreef:Ik hang een vel kunstraat nooit in het midden van het broednest omdat je dan in principe je broednest in tweeën splitst , maar heb het voor deze keer afgelopen vrijdag wel gedaan . Met als resultaat dat hij nu uitgebouwd is en de éérste eitjes gelegd zijn .
.
Dan zal er waarschijnlijk nog een goede dracht geweest zijn. Mijn punt is dat op een bepaald moment het gedaan is met bouwen en uitbreiden en dat niets met de kwaliteit van de was te maken heeft.
Normaal hang ik de wasraat ook altijd naast het broed tenzij het een volk is dat genegen is om de wasraat te vernielen met een hoop darrenraat. Tussen het broed hangen helpt dan.
Plaats reactie