Ja, Jaap, hier zie je concurentie. Bijen zijn niet bezig met "vredig", het is ook niet dat ze elkaar naar het leven staan, ze hebben niet eens door dat ze concurenten zijn. Je mag een oordeel hebben hoor, over de wijze waarop ik er als bioloog naar kijk. Maar ik sta er niet alleen, zo kijken alle biologen er naar. Dat wat de exemplaren van de ene soort pakken, kunnen de exemplaren van de andere soort niet meer pakken. Voor hetzelfde geldt zijn de honingbijtjes die je op de foto ziet afkomstig uit verschillende kasten, biologen zien het dan als concurenten van elkaar.Jaap v.Popering schreef:Volgens mij heb je maar een vreemde voorstelling over concurrentie . Drie soorten insecten vredig naast elkaar foerageren ..Is dat elkaar beconcurreren dan ??imker Marinus schreef:
Mooi voorbeeld van concurentie![]()
![]()
Jaap v P
Je bent nooit te oud om te leren Jaap. Wanneer iemand anders dan moeite doet je uit te leggen hoe daar door biologen naar gekeken wordt is het niet zo aardig om dat te met woorden van jouw strekking te becommentarieren. Maar goed, ik kan wel meer bijdragen van jouw hand aanwijzen hier op het forum waar je niet zo netjes met anderen omgaat en waar anderen ook wel eens iets over gezegd hebben. Bijvoorbeeld je uitlatingen over Romee v/d Zee.