levende varroa in de opvangbak / lade

Onderwerpen als varroa, Amerikaans vuilbroed en secundaire infecties bij bijen.
Dirk Blanken
Contacteer:

Re: levende varroa in de opvangbak / lade

Bericht door Dirk Blanken »

sikkie68 schreef:Hoi Hans ,
ik ben het daar niet mee eens, je weet niet of die mijten, virussen,schimmels of iets dergelijks bij zich hebben.
En dan sta jij er lekker op te trappen, je verplaats t. Huppa vlogende kast Als je beseft hoe overdraagbaar veel virussen ( bv griep, of ebola!!) schimmels en bactertien zijn .Tuurlijk heb je Heel veel soorten en mate van deze pathogenen. Maae als je bij jezelf kan beginnen!!!! De mijten zullen niet vliegen; nee !maar als jij de inhoud meeneemt aan je broek of schoen. Op microscopisch niveau weet je echt niet wat je mee maakt
Hygiene en de systematiek van niet infectieus werken is een van de lastigste topics .
IK veeg het zooitje op en gooi t weg in groenbak. Gebruikte Borstel sproei ik met ,net als het gebruikte tuingereedschap, met spirtus. Een bezempje en met regelmatig n emmertje hete soda en n drup chloor over de tegels bij de bijenstand. Even laten werken en afspuiten met schoon water.
Lekker proper hoor
Met vr groeten herstellende sikkie
Belachelijk en niet een imker waardig.
Een imker kent het gevolg wat hij met chemische middelen doet.
Volgens mij probeer je mij en andere imkers uit te lokken en doet jouw buurman wat je beschrijft??

Dirk.
dertiende
Erick
Imker sinds: 2019
Aantal volken: 1
Bijenras(sen): Apis Mellifera Mengelmoes
Contacteer:

Bericht door Erick »

Dirk Blanken schreef:
sikkie68 schreef:Hoi Hans ,
ik ben het daar niet mee eens, je weet niet of die mijten, virussen,schimmels of iets dergelijks bij zich hebben.
En dan sta jij er lekker op te trappen, je verplaats t. Huppa vlogende kast Als je beseft hoe overdraagbaar veel virussen ( bv griep, of ebola!!) schimmels en bactertien zijn .Tuurlijk heb je Heel veel soorten en mate van deze pathogenen. Maae als je bij jezelf kan beginnen!!!! De mijten zullen niet vliegen; nee !maar als jij de inhoud meeneemt aan je broek of schoen. Op microscopisch niveau weet je echt niet wat je mee maakt
Hygiene en de systematiek van niet infectieus werken is een van de lastigste topics .
IK veeg het zooitje op en gooi t weg in groenbak. Gebruikte Borstel sproei ik met ,net als het gebruikte tuingereedschap, met spirtus. Een bezempje en met regelmatig n emmertje hete soda en n drup chloor over de tegels bij de bijenstand. Even laten werken en afspuiten met schoon water.
Lekker proper hoor
Met vr groeten herstellende sikkie
Volgens mij probeer je mij en andere imkers uit te lokken en doet jouw buurman wat je beschrijft??

Dirk.
:naughty: hooooooooo nou!!!!!!!!

Waarom zo zeel agressie?
Als iemand zijn bijenstand zo wil onderhouden waarom zou het dan "Belachelijk en niet een imker waardig" zijn?
kent een imker daadwerkelijk het gevolg, op korte en zeker op langere termijn, van de chemische middelen die hij gebruikt?
Iedereen is toch vrij om iets te volgen en/of na te doen?
Met een :be3: zonder vriendelijk groet,
Erick

:think: Stof tot nadenken:
De natuur heeft de mens niet nodig, maar de mens wel de natuur

Lid van:
Imkervereniging Roer en Leudal
NBV
Tieme
Imker sinds: 2003
Aantal volken: 25
Bijenras(sen): Carnica (beebreed 55-2) en Buckfast
Contacteer:

Bericht door Tieme »

Wat ik wel doe is de kastbijtel in de beroker verhitten tussen bijenstanden en als ik eens bij een ander meekijk gebruik ik het materiaal van daar.

Tieme
Plaats reactie