Jelte Pieter Dijkstra schreef:1. ik heb die ramen niet gekocht. Ik wacht ook af.
2. korfimkers hebben 100 jaar terug dat vast ook gezegd van de slinger en te slingeren ramen
3. het zou kunnen werken...men is toch ook overgaan van handmelken naar een robot....
4. Volgens mij zou je de hendels heel gemakkelijke met een machientje (op batterijen) wekelijks kunnen omdraaien (serie laten schakelen). In principe is het dan al automatisch. Zulke machientjes zijn er al (denk aan de roterende bijenkast). Een voordeel is dan ook dat de bijen steeds een tekort hebben aan honing en honing moeten halen. Je zult mss alleen wel naar een achterbehandelingskast toe moeten zodat je de opstelling niet steeds hoeft te storen als je imkeringrepen wilt doen. Of is dit te naïef gedacht?
gr.
Precies .. en de eerste holenmensen hebben ook vast met afkeuring gekeken naar de personen die met een wiel aankwamen ... wat heb je daar nu aan! Maar goed dat die toen niet ontmoedigd werden
Als je er niet aan wilt, is dat je goed recht .. niemand zal je dwingen. Maar oordelen kan je pas als je het gebruikt hebt, dus oordeel niet op voorhand.
Ik hoef geen geld aan mijn hobby te verdienen, sterker nog ik weet op voorhand dat het mij geld gaat kosten. Maar ik blijf wel benieuwd naar nieuwe ontwikkelingen.