Goede vraag Bee-Tree. Ik weet het niet, en het zou overigens ook geen goede zaak zijn. Tenslotte is degene die betaald ook vaak de bepalerbee-tree schreef:Ik ben 48 jaar lid van de NBV, voorheen genaamd : Vereniging ter Bevordering van de Bijenteelt in Nederland. Zjef![]()
Landelijk voorzitter was in 1972 Ridder van Rappard, daarna Jan Speelziek en daarna P.S. Mag ik zo hoffelijk (?), sorry, zo vrij zijn, om te vragen, hoe groot de jaarlijkse geldelijke bijdrage is van de NBV aan het Forum ? ('n "schijntje" ?; heb ik gehoord.).

Wel is het zo, voor zover ik mij kan herinneren, dat de basis lag in de zoemlijst (elkaar e-mailtjes sturen en dan maar terugzenden en zo) die vervolgens overging in dit (door mij nog steeds gewaardeerde) forum.
Voor wat betreft de zelfstandigheid staat op de site van de VBN: ""Forum: Het forum is het onafhankelijke discussieplatform voor alle bijenhouders en bijenliefhebbers"". Ik maar daar uit op dat het geen onderdeel of relatie heeft met de NBV, en dat is maar goed ook.

Ik kan mij echter wel voorstellen dat de ingeschrevenen op dit forum een (vrijwillige) symbolische jaarlijkse bijdrage leveren (van pak wel 10e/jaar) om de site in de lucht te houden, te actualiseren en toekomstbestendig te maken, en dat daar alle onderhoudskosten uit worden gefinancierd (zo ook de domeinnaam e.d.) van de beheerders. Ik vind dit niet meer dan normaal.

(misschien de ontstaan-geschiedenis vermelden op de voorpagina?)
Ha, ik maar er een poll van!!
Groet,Jacques