Bij mijn bijenkasten is er niet heel dichtbij water te halen. Heeft iemand ideeën hoe ik vlak bij mijn bijenkasten iets kan maken met water erin.
Heeft iemand hier ervaring mee, dan hoor ik dat heel graag.
Gr Marten.

Moderator: Hans van der Post.
ErikS schreef:Hallo Beetree, graag gedaan. Is toch uiteindelijk de bedoeling van het forum, informatie delen en elkaar verder helpen.
Ik heb geen idee of het bruisgebeuren vorstbestendig is maar zou zeggen geheel niet, heb ook enige technische vingers
Hallo, dat was de aanleiding tot mijn vraag, dus de bezorgdheid om de fontein.ErikS schreef:@Semar, het lijkt inderdaad tegenstrijdig. ijsvorming en vliegende bijen.. zeker bij een nacht vorst en elektriciteit op zonne energie.
Ik heb begrepen dat bijen vooral in het voorjaar behoefte hebben aan water en dacht aan de dagen dat het in de middag in de zon warm is, en vliegweer, maar nog nachtvorst kan optreden, (extreem voorbeeld: de bekende nachtvorsten, als de vruchtbomen gesproeid moeten worden om bevriezen te voorkomen. )
Het zou zonde zijn als de bijenkroeg schade oploopt bij enkele uren nachtvorst terwijl het water overdag gewenst is.
grtz,
erik.
Bij weer : in de nacht vorst overdag in de zon net vliegweer. Ik heb dit water probleem opgelost door een paar afwassponsjes op de vliegplank te leggen. Elke avond even in het water dopen. Bij wat beter vliegweer een bak - die binnen vijfmeter staat en daarin de genoemde sponzen dit werkt heel goed. Als het kan de bak op een plek waar de zon overdag een paar uur schijnt.marten schreef:Hallo,![]()
Bij mijn bijenkasten is er niet heel dichtbij water te halen. Heeft iemand ideeën hoe ik vlak bij mijn bijenkasten iets kan maken met water erin.
Heeft iemand hier ervaring mee, dan hoor ik dat heel graag.
Gr Marten.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten