Imkeren met hulp van internet

Deze rubriek is bestemd voor berichten, die niet in de andere rubrieken passen.
Hans van der Post.
Moderator
Imker sinds: 1962
Aantal volken: 4
Bijenras(sen): F1 carnica VSH
Contacteer:

Re: Imkeren met hulp van internet

Bericht door Hans van der Post. »

ErikS schreef:Hallo carlos,

Even ophelderen. [............................] Voor deze items moet je voor jezelf een keuze maken hoe je het wil gaan aanpakken. Daar hangt ook je kastkeuze mee samen.
grtz, erik.
Met deze laatste zin van Erik ben ik het eens! Verder is het imkeren een "beroep" wat niet uit boeken/internet te leren is.
Bijen lezen geen boeken. :be2: Wat ik hier mee zeggen wil is dat problemen met de bijenvolken nooit standaard zijn.
!Hans.
Samuel Murray
Imker sinds: 2013
Aantal volken: 6
Bijenras(sen): 4x buckfast, 1 x ligustica, 1 x carnica
Contacteer:

Re: Imkeren met hulp van internet

Bericht door Samuel Murray »

Bijzaak schreef:Zoals Samuel Murray al voor stelde om op Youtube te kijken, ik wou dat ik er niet aan begonnen was zoveel informatie is daar te vinden. Ik heb het meeste wat ik kan gebruiken gedownload en op CD gezet.
In de meeste gevallen leer ik niet van de imkers op Youtube, maar van de bijen zelf. M.a.w. ik gebruik de Youtube videos om te kijken hoe bijen eruit zien en wat ze doen. Er zijn wat nuttige videos op Youtube over imkeren, maar dan vaak vanuit het pespectief van een andere land of klimaat. Ik vind de webcasts ook soms van waarde, hoewel de klankkwaliteit niet altijd best is.

Zie bijlage voor een lijst van sommigen van mijn gedownloaden videos -- je kunt dan googelen voor ze.
Ik zit er nu aan te denken om nu maar een paar koninginnen met een kilo jonge bijen aan te schaffen maar dit lijkt mij toch een te groot risico daar ik alleen maar schone nieuwe kasten heb zonder pollen broed of wat er nog meer nodig is.
Gewoon bijen in een lege kast storten (met ramen kunstraat) is geen groot risico, maar vaak wanneer je bijen kopen, dan koop je ze op uitgeboude ramen. Ik heb tevens verlede jaar een volk van alle uitgeboude ramen ontdaan en ze alleen kunstraat gegeven, en ze hebben zich prima geredden.
Bijlagen
some beekeeping videos from youtube etc.zip
(2.57 KiB) 516 keer gedownload
Plaats reactie