Wout w schreef:Het is niet mijn bedoeling iemand de oren te wassen. Ik vraag slechts om advies van imkers met meer ervaring.

Jaap v P
Moderator: Hans van der Post.
Wout w schreef:Het is niet mijn bedoeling iemand de oren te wassen. Ik vraag slechts om advies van imkers met meer ervaring.
Bedankt voor de werkwijze/uitleg. Ga er ook mee aan de slag dit weekend, bij betere temperaturen (die worden verwacht!).Jaap v.Popering schreef:eind van de week geven zij een graad of 10 aan .
Het is altijd zaak om deze tijd om snel te werken .
Beide bakken tegelijk even opzij zetten , Bodem schoonmaken , bovenbak daar op zetten . dan kijken of er broed in de onderbak zit . zo ja ...zetje alles terug op zijn plaats . Zo niet laat je de onderbak staan en zet de bovenbak daarop , kan je tegelijk ook de zwarte ramen vervangen .
De verstoring van temperatuur is minimaal deze zit in de tros . Wat denk je van de volken waarvan de bovenbak nu nog vol met wintervoer zit en het broed ook in de onderbak .
Jaap v P
Ook mijn hoofd volken staan standaard op twee bakken en ( de kleinere volken ) een klein gedeelte op één bak . . Maar van hieruit kan ik niet zien hoe groot een volk is .Tieme schreef:Helemaal niets doen kan ook.
Ik begrijp eigenlijk niet waarom jullie de volken zo graag op 1 bak willen zetten.
Mijn volken hebben standaard het hele jaar twee broedbakken.....
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Google [Bot] en 5 gasten