Design Project Slimme Bijenkast
-
- Imker sinds: 2004
- Aantal volken: 12
- Bijenras(sen): Buckfast.
- Contacteer:
Re: Design Project Slimme Bijenkast
De vragenlijst heb ik uiteraard ingevuld, waarom de vraag?
En ik heb de studenten enkele vragen gesteld op het forum en in een PB ze mijn mening gegeven en mijn hulp aangeboden.
In een PB ipv op het forum omdat er mensen zijn op dit forum die voortdurend menen een punt te moeten maken ten koste van anderen, zoals weer is gebleken, en ik de studenten dit soort reacties (humor?) liever bespaar. Lijkt me tolerant gedrag van mijn kant.
Hoe blijkt "enige tolerantie" uit je eigen reactie?
En ik heb de studenten enkele vragen gesteld op het forum en in een PB ze mijn mening gegeven en mijn hulp aangeboden.
In een PB ipv op het forum omdat er mensen zijn op dit forum die voortdurend menen een punt te moeten maken ten koste van anderen, zoals weer is gebleken, en ik de studenten dit soort reacties (humor?) liever bespaar. Lijkt me tolerant gedrag van mijn kant.
Hoe blijkt "enige tolerantie" uit je eigen reactie?
-
- Imker sinds: 2014
- Aantal volken: 8
- Bijenras(sen): Buckfast
- Contacteer:
Deze reactie (die van ErikS) is de Spijker op zijn kop als je het mij vraagt. Helemaal mee eens!
- Erick
- Imker sinds: 2019
- Aantal volken: 1
- Bijenras(sen): Apis Mellifera Mengelmoes
- Contacteer:
bee-tree schreef:...........Wanneer Gijs en Erick de zoekfunctie inschakelen vinden ze
127 sites over provisorisch zelfgemaakte en fabrieksmatig gemaakte
kartonnen bee-boxen.

Met een
zonder vriendelijk groet,
Erick
Stof tot nadenken:
De natuur heeft de mens niet nodig, maar de mens wel de natuur
Lid van:
Imkervereniging Roer en Leudal
NBV

Erick

De natuur heeft de mens niet nodig, maar de mens wel de natuur
Lid van:
Imkervereniging Roer en Leudal
NBV
- FrancA
- Imker sinds: 2013
- Aantal volken: 3
- Bijenras(sen): Bastaard
- Contacteer:
Hans van der Post. schreef:Ja ik vind van wel! Zeker als deze studenten eerst alles willen weten over mijn persoonlijke staat!Fish schreef:[................]Kortom, natuurlijk zit het ontwerp vol fouten maar moet er dan zo fel gereageerd worden op een studentenproject?Zoals ik eerder als schreef heeft het niets te maken met "bijensterfte". Het is in mijn ogen een, 1 april grap.
Lijkt mij ook duidelijk een 1 april grap.semar schreef:ik houd het maar op 1april!!!
Wanneer zou(den) hij/zij dat bekend maken?
1 april is nu bijna voorbij..
-
- Imker sinds: 1965
- Aantal volken: 30
- Bijenras(sen): Westerwolds landras
- Contacteer:
FrancA, nog even geduld. Ik vermoed dat de studenten ook willen ontdekken
hoe ze in de toekomst een nouveauté op technisch gebied moeten presenteren
om geen geruzie te krijgen tussen potentiële gebruikers.
Het kan ook zijn dat de huidige presentatievorm een heel intelligente is, namelijk:
'n kijk- en leesschok veroorzaken zoals radioreclame dat met lawaai doet.
Thans krijgt hun ontwerp veel meer aandacht door het te publiceren vlak
vóór allemansdwazendag.
In 1984 kwam Bedrijfskundestudent Roel Reintsema van de Technische Universiteit Twente
samen met een paar medestudenten in contact met een uitvinder om een REVOLUTIONAIRE
BIJENKAST MET KLIMAATBEHEERSING te maken, onder begeleiding van docent Wim During
namens het College voor de organisatie van innovatieprocessen. (zie internetsites).
De UT staat bekend als goed voorbeeld om Nederland KENNISLAND te laten zijn en
exporteur van KENNIS.
Dus, misschien is de slimme ofwel microtechnisch geavanceerde(vooruitstrevende) bijenkast
geen droombeeld, maar te realiseren visionaire werkelijkheid. Ik zou hem de naam SMART HIVE
willen geven, zoals de SMART PHONE. (smart is toch Engels voor slim ?) Zjef
P.S. Ik wil nog enkele ideeën geven voor de gebruiksmogelijkheid. Tevens iets over de uitstraling.
Het kan ook zijn dat de huidige presentatievorm een heel intelligente is, namelijk:
Thans krijgt hun ontwerp veel meer aandacht door het te publiceren vlak
vóór allemansdwazendag.
In 1984 kwam Bedrijfskundestudent Roel Reintsema van de Technische Universiteit Twente
samen met een paar medestudenten in contact met een uitvinder om een REVOLUTIONAIRE
BIJENKAST MET KLIMAATBEHEERSING te maken, onder begeleiding van docent Wim During
namens het College voor de organisatie van innovatieprocessen. (zie internetsites).
exporteur van KENNIS.
Dus, misschien is de slimme ofwel microtechnisch geavanceerde(vooruitstrevende) bijenkast
geen droombeeld, maar te realiseren visionaire werkelijkheid. Ik zou hem de naam SMART HIVE
willen geven, zoals de SMART PHONE. (smart is toch Engels voor slim ?) Zjef

P.S. Ik wil nog enkele ideeën geven voor de gebruiksmogelijkheid. Tevens iets over de uitstraling.
- FrancA
- Contacteer:
bee-tree schreef:FrancA, nog even geduld. Ik vermoed dat de studenten ook willen ontdekken

Met het geluid uitgezet - wat ik meestal doe - ervaar ik reclame dan ook als een stuk aangenamer en iig veel leuker (via de tv dan..)bee-tree schreef:Het kan ook zijn dat de huidige presentatievorm een heel intelligente is, namelijk:

Dat is het dus niet geworden en ik kan wel bedenken waarom: het klimaat buiten de kast - het weer - is nog steeds ietwat moeilijk beheersbaarbee-tree schreef:Thans krijgt hun ontwerp veel meer aandacht door het te publiceren vlak
vóór allemansdwazendag.
exporteur van KENNIS.

Wat vind je van iHive?bee-tree schreef:Dus, misschien is de slimme ofwel microtechnisch geavanceerde(vooruitstrevende) bijenkast
willen geven, zoals de SMART PHONE. (smart is toch Engels voor slim ?) Zjef![]()
Gaat het trouwens wat mij betreft niet worden met al dat kunstspul: ik houd van hout

Ik zie dan wel weer wat in de ontwikkeling van mini-robobijtjes die dan bijv. mooi Varroa en ander ongewenst gedierte in een houten bijenkast zouden kunnen afvangen.
-
- Imker sinds: 2004
- Aantal volken: 12
- Bijenras(sen): Buckfast.
- Contacteer:
Ik wacht vol smart op de aangekondigde ideeën....bee-tree schreef:P.S. Ik wil nog enkele ideeën geven voor de gebruiksmogelijkheid. Tevens iets over de uitstraling.

-
- Contacteer:
Erik, nog even geduld. Ik moet eerst FrancA van repliek DIENEN.
Daarnaast wil ik de lezer en mezelf niet te veel vermoeien met een lang blog,
want we DIENEN de rustdag in ere te houden.
FrancA, je hebt zeker de volgende internetsite onder ogen gehad: www.imkerpedia.nl
van 20 febr.2011, waarin de Modern Bee Hive belicht wordt; de Mo Bee Hive;
geproduceerd door de firma Product Innovation B.V te Steenwijk.
Bij de ontwikkeling was Roel betrokken. De Mo Bee Hive is op het wereldimkerscongres
Apimondia in 1985 in Japan gehonoreerd met een gouden medaille.
Deze bijenkast heeft vooruitstrevende voorzieningen, onder andere voor beheersing van het
binnenklimaat. Evenals alle nieuwe uitvindingen vertoonde de kast kinderziektes.
Men heeft niet de tijd genomen om die te overwinnen. De productie is gestopt omdat
imkers de prijs van 500 gulden, dus ongeveer 200 euro, te hoog vonden
ondanks de lofprijzingen in ons vakblad Bijen in 1985.
Ik waardeer het dat er op de Technische Universiteit Twente studenten zijn die ideeën hebben
om bijenwoningen te voorzien van electronica, bijvoorbeeld om met sensoren geluidsfrequenties
te registreren van vleugeltrillingen als communicatiemiddel of bijentaal (zie topic van Hans).
Daarnaast wil ik de lezer en mezelf niet te veel vermoeien met een lang blog,
FrancA, je hebt zeker de volgende internetsite onder ogen gehad: www.imkerpedia.nl
geproduceerd door de firma Product Innovation B.V te Steenwijk.
Bij de ontwikkeling was Roel betrokken. De Mo Bee Hive is op het wereldimkerscongres
Apimondia in 1985 in Japan gehonoreerd met een gouden medaille.
Deze bijenkast heeft vooruitstrevende voorzieningen, onder andere voor beheersing van het
binnenklimaat. Evenals alle nieuwe uitvindingen vertoonde de kast kinderziektes.
Men heeft niet de tijd genomen om die te overwinnen. De productie is gestopt omdat
imkers de prijs van 500 gulden, dus ongeveer 200 euro, te hoog vonden
ondanks de lofprijzingen in ons vakblad Bijen in 1985.
Ik waardeer het dat er op de Technische Universiteit Twente studenten zijn die ideeën hebben
om bijenwoningen te voorzien van electronica, bijvoorbeeld om met sensoren geluidsfrequenties
te registreren van vleugeltrillingen als communicatiemiddel of bijentaal (zie topic van Hans).
-
- Contacteer:
Ik ben nog wat vergeten.
Het gaat, althans mij, te ver, om te denken, dat bijen elkaar kunnen waarschuwen
dat er insecticiden in de nectar zitten zoals de UTSTUDENTEN beweren in het
opzienbarende en opschuddende topic 'De SMART HIVE , SLIMME BIJENKAST, iHIVE' Zjef
P.S. Ik had FrancA willen begroeten met Hi Thomas. Hoezo Thomas ?
In de ORDE van DIENST ging de Exegese vanmorgen over de ongelovige Apostel.
Pas na 8 dagen kwam die tot Geloof. Sorry, voor deze vergelijking.
Het gaat, althans mij, te ver, om te denken, dat bijen elkaar kunnen waarschuwen
dat er insecticiden in de nectar zitten zoals de UTSTUDENTEN beweren in het
opzienbarende en opschuddende topic 'De SMART HIVE , SLIMME BIJENKAST, iHIVE' Zjef

P.S. Ik had FrancA willen begroeten met Hi Thomas. Hoezo Thomas ?
In de ORDE van DIENST ging de Exegese vanmorgen over de ongelovige Apostel.
Pas na 8 dagen kwam die tot Geloof. Sorry, voor deze vergelijking.
- FrancA
- Contacteer:
Helaas Zjef, vandaag DIENEN wij hard te werken om de dames te DIENENbee-tree schreef:..wil ik de lezer en mezelf niet te veel vermoeien met een lang blog,
grtz
BeeSlave
Inmiddels heb ik kennis genomen van deze curiositeit waarbij de praktijk weerbarstiger bleek dan de theorie, dank voor deze tipbee-tree schreef:FrancA, je hebt zeker de volgende internetsite onder ogen gehad: http://www.imkerpedia.nl
Als dat al helpt om beter te leren communiceren met de dames..bee-tree schreef:Ik waardeer het dat er op de Technische Universiteit Twente studenten zijn die ideeën hebben
Hebben wij niet al zelf de meest geavanceerde sensoren?
Neus, oren, ogen, tastzin, hart-& buikgevoel en ter analyse en interpretatie een bijzonder geavanceerde holistische multilayer, multidimensionele processor unit (hersenen) die enkel wachten op doelgericht gebruik en de nodige training

Maar wat zou je de dames dan willen vertellen?
Nog harder werken?
Nog meer nectar voor ons verzamelen?
Staan wij eigenlijk niet meer ten dienste van de dames dan andersom?
Zoals dat ook in de mensenwereld het geval is