Ja als je Aalstert dan moet je zóó vroeg in het seizoen koninginnen telen!!!!! Kwaliteit van de koninginnen is natuurlijk 'naadje'.Gekeken naar de eerste resultaten van overlarven.
Groeten.................
Gerard
Ja als je Aalstert dan moet je zóó vroeg in het seizoen koninginnen telen!!!!! Kwaliteit van de koninginnen is natuurlijk 'naadje'.Gekeken naar de eerste resultaten van overlarven.
Hoe kom je daarbij? Werkwijze en koninginnen teelt zijn hebben niks met elkaar te maken.Gerard Boswinkel schreef:Ad schrijft:Ja als je Aalstert dan moet je zóó vroeg in het seizoen koninginnen telen!!!!! Kwaliteit van de koninginnen is natuurlijk 'naadje'.Gekeken naar de eerste resultaten van overlarven.
Groeten.................
Gerard
Weer een uitspraak die niet klopt. Als je mijn bijen kent zou je over willen stappen.Gerard Boswinkel schreef:Hoi Ad,
Bedankt voor het aanbod. Ik sla dit graag af want met zwermlustige bijen ..........
Gerard
GerardGerard Boswinkel schreef:
Ja als je Aalstert dan moet je zóó vroeg in het seizoen koninginnen telen!!!!! Kwaliteit van de koninginnen is natuurlijk 'naadje'..
Gerard
Waarschijnlijk wel, maar zo zou ik dus nooit koninginnen telen. De broedaflegger is perfect maar die zou ik pas maken als er in een andere kast een serie doppen verzorgd wordt door een volwaardige kast. Daags voor uitkomst kunnen de doppen dan verdeeld worden onder de afleggersA.A. Staals schreef:Zou de kwaliteit van deze koninginnen niet minstens zo goed zijn als koninginnen die ontstaan uit een eenraams broedaflegger (Pia Aumeier).
I.d.d. intussen gaat de HK op het dikke volk niet vol honing (wel vol bijen omdat opoe eitjes blijft leggen) maar gaat de voervoorraad (restant wintervoer) er nu heel ras door! Opletten anders kan ik alsnog gaan voeren.Intussen lijkt er al van alles door elkaar te bloeien waar met dit weer dus even niet al teveel op gehaald gaat worden. Volgens mij halen alle ervaren imkers op dit forum hun schouders op en denken "dat is April". Ik intussen heb een duiveltje op mijn schouder dat in mijn oor roept: "dat is de hele lente!! De hele lente gaat aan je neus voorbij!!"![]()
Helaas voor jou. Ik ben bij een imker hier in de buurt op bezoek geweest die bijen van jou heeft en ik ben daar tot de conclusie gekomen dat ik deze zeker niet op mijn stand zou willen hebben. De ladder stond vooraan in de bijenstal. Sterker nog, die moest tijdens ons bezoek ook nog gebruikt worden. Naar die tijd verlang ik zeker niet terug.Als je mijn bijen kent zou je over willen stappen.![]()
Dat dan nog weer wel ja. Ik heb een keertje een filmpje van Liebig gezien waarin hij met een groep imkers in de bijen aan het werk is. Je kunt zien dat ze doppen aan het breken zijn in een aflegger. Op een bepaald moment in de film, zie je dat één van de imkers Liebig aantikt en op het raam een dop aanwijst. Deze dop was zo klein (nauwelijks van een gewone broedcel te onderscheiden het leek wel een darrencel) dat Liebig hem anders over het hoofd zou hebben gezien. Ikzelf maak ook vaak van die éénraamsafleggers en kom heel vaak van die super kleine doppen tegen. Daar kunnen natuurlijk van z'n lang zal ze leven geen kwalitatief goeie moeren uit geboren worden.Zou de kwaliteit van deze koninginnen niet minstens zo goed zijn als koninginnen die ontstaan uit een eenraams broedaflegger (Pia Aumeier).
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 3 gasten