bee-tree schreef:Gister, donderdag 21 april bij 16 graden in de zon vóór de kasten liggend
op een mat, ben ik geconfronteerd met de eerste teken ;
Een nymf van 1 mm onder het horlogebandje veroorzaakte jeuk door de beet.
Een tweede teek was 4 mm lang en nog plat als 'n papiertje. Ze kroop op het legermatje naar me toe.
Toen ik haar wilde pakken sprong ze als een padje weg. Vijf maal haar eigen lengte
was de LAGE sprong lang. Ik heb haar wel minstens 10 keer laten springen. Het was een bizar gezicht
haar voor m'n schaar uit te zien SPRINGEN.. De schaar heeft uiteindelijk haar het leven gekost. Zjef

Van 'n sprong van 10 cm ben ik niet zeker; die heb ik de teek niet ZIEN maken, maar
ik vond haar 10 cm verder terug. Toen vond ik het wel genoeg. Ik moest aan het werk.
Als ik toen geweten had hoe FrancA zou reageren, had ik alle moeite gedaan om verder onderzoek
te doen. Ik ga dat bij andere teken doen.
Ik heb alleen het FEIT genoemd, dat ik 'n teek korte lage sprongetjes heb ZIEN maken maken na
aanraking met een schaar met stompe punt; niet meer en niet minder.
IK HEB NIKS GEZEGD OVER HET SPRONGEN MAKEN OM OP EEN SLACHTOFFER TE BELANDEN.
Net als ieder mens en dier maakt een teek meer soorten bewegingen voor verschillende
doeleinden. Eén basisTAAK of functie bij alle organismen is: zich in veiligheid brengen door
te vluchten of zich te verdedigen. De teek kan zich met z'n langere achterpoten volgens Wikipedia
afzetten zoals ook de sprinkhaan en de bij enz. dat kunnen. Bij een sprinkhaan is het effect
opvallender dan bij de andere 2. Bekijk slowmotion filmpjes om het de BIJEN te zien doen. Zjef
P.S. Erick ik zag in jouw reactie door de bomen het bos niet meer door al die mij onbekende
smilies en de laatste zin die ik niet als jouw lijfspreuk beschouwde.
Vandaar m'n excuses dat ik je met de "Nachtegaal in het bronsgoen eikenhout" aansprak,
de welbekende zin uit het Limburgse volkslied.
FrancA, ik hoop dat we, uit respect voor de mensen die onder de Lymeziekte gebukt gaan,
het weer gaan hebben over het voorkomen ván en omgaan mét de ziekte.
In m'n eigen dossier staat al 10 jaar dat ik chronisch Lyme heb.
Gelukkig worden op internet diagnoses in twijfel getrokken.