Al even meegelezen hier, paar tijdschriftartikelen en een boek gelezen en wat filmpjes op youtube bekeken maar nu kan het echt gaan beginnen. Ik heb me vorig jaar aangesloten bij de lokale imkerbond, enkele vergaderingen en uiteenzettingen bijgewoond en ondertussen via een collega lid is gisteren de eerste bevolkte kast toegekomen. Spannend!

Enkele maanden geleden heb ik van een kennis ex-imker in de buurt 4 dadant 10 raams kasten en klein materiaal kunnen overnemen voor een schappelijke prijs, leuk meegenomen. Deze heb ik deels klaargestoomd met nieuwe wasraten, bedraden, uitkuisen, uitbranden, etc. Ik heb gelezen dat je best begint met 2 kasten dus nog even prakiseren of ik snel een 2de kast in leven ga blazen. Het bijen halen etc is allemaal nog nieuw voor mij, om niet te zeggen dat eigenlijk alles nieuw en vreemd is.
Maar goed, sinds gisteren staan ze er dan, achteraan in de hof. Een zwerm die door de collega imker recent op mijn kast gezet is. Momenteel zitten ze dus enkel in een broedzolder zonder honingzolders erbovenop. Ik voeder ze momenteel bij op aanraden van hem.
Tja, waar begin ik?

Ondertussen probeer ik me leergierig op te stellen maar eigenlijk sta je er maar met je mond vol tanden naar te staren.

Zelf ben ik woonachtig te Stekene, vlakbij de Nederlandse grens, tegen Zeeuws-Vlaanderen.
Groeten,
Dem