Hoe komt het volgens jou dan? Dan kunnen de mensen hier dat misschien bevestigen of ontkennen. Welke vragen heb jij aan de overheid gesteld?Dutchman schreef:Vandaag vroeg ik me af hoe het komt dat er zo weinig bijen zijn. Ik heb wel een idee hoe dat komt maar dat ligt nogal gevoelig bij de overheid want ik heb daar kritische vragen over gesteld
Wat deed je vandaag 2016.
-
- Imker sinds: 2015
- Aantal volken: 25
- Bijenras(sen): Carnica bastaarden op Dadant
- Contacteer:
Re: Wat deed je vandaag 2016.
Onze overheid houdt zich bezig met minder onschuldige zaken dan wij burgers mogen weten. Dit houd ondermeer in het toepassen van CHEMTRAILS en H.A.A.R.P. , dit gebeurt onder de noemer;GEO ENGINEERING, SOLAR RADIATION MANAGEMENT/ALBEDO-management. Ik ga u écht niet overtuigen van het wél of niet bestaan ervan, daar komt u waarschijnlijk zelf wel achter. Echter ik heb dit aangekaart bij verschillende instellingen van de overheid, zelfs bij het KNMI. Ze steken allemaal hun kop in het zand, dit terwijl het bewijs allang geleverd is. Ik weet haast wel zeker dat deze toepassingen, ons aangeboden door die geweldige V.S. en hun schandknaapje de EU, de oorzaak zijn van het feit dat we haast geen bijen, hommels en vlinders zien.tomer schreef:Hoe komt het volgens jou dan? Dan kunnen de mensen hier dat misschien bevestigen of ontkennen. Welke vragen heb jij aan de overheid gesteld?Dutchman schreef:Vandaag vroeg ik me af hoe het komt dat er zo weinig bijen zijn. Ik heb wel een idee hoe dat komt maar dat ligt nogal gevoelig bij de overheid want ik heb daar kritische vragen over gesteld
-
- Imker sinds: 1960
- Aantal volken: 4
- Bijenras(sen): bastaard
- Contacteer:
Ik denk dat je op de plaatsen moet zoeken waar waardplanten en nestgelegenheid zijn voor de bijen . Hier zijn er in elk geval meer dan voldoende .Dutchman schreef: de oorzaak zijn van het feit dat we haast geen bijen, hommels en vlinders zien.
Hier waren ze ook ooit meer dan genoeg te zien. Dit is de laatste jaren drastisch minder geworden en dat terwijl er meer (geschikte)gewassen staan dan ooit en de verdere omstandigheden ook niet veranderd zijn. Er moet dus gewoon een oorzaak zijn.Jaap v.Popering schreef:Ik denk dat je op de plaatsen moet zoeken waar waardplanten en nestgelegenheid zijn voor de bijen . Hier zijn er in elk geval meer dan voldoende .Dutchman schreef: de oorzaak zijn van het feit dat we haast geen bijen, hommels en vlinders zien.
-
- Contacteer:
Die geschikte gewassen zijn dat ook waardplanten voor de bij welke jij zoekt . en wanneer dat gewas elk jaar verhuisd kunnen zij al helemaal dat niet bereiken .Dutchman schreef:
Hier waren ze ook ooit meer dan genoeg te zien. Dit is de laatste jaren drastisch minder geworden en dat terwijl er meer (geschikte)gewassen staan dan ooit en de verdere omstandigheden ook niet veranderd zijn. Er moet dus gewoon een oorzaak zijn.
Vergis je niet ...een solitaire bij heeft gemiddeld een actieradius van minder dan honderd meter ,
Het is niet zo dat ik bijen zoek, het valt mij op dat, waar ik ook ben, ik haast geen bij, hommel of vlinder zie waar dat andere jaren wél zo was. We hebben hier een paar velden met koolzaad waar het altijd wemelde van bijen en koolwitjes. Nu maar een enkele op een goede dag. We hebben een behoorlijke tuin waar het het een paradijs voor bijen, hommels en vlinders is maar je ziet ze niet of nauwelijks.Jaap v.Popering schreef:Die geschikte gewassen zijn dat ook waardplanten voor de bij welke jij zoekt . en wanneer dat gewas elk jaar verhuisd kunnen zij al helemaal dat niet bereiken .Dutchman schreef:
Hier waren ze ook ooit meer dan genoeg te zien. Dit is de laatste jaren drastisch minder geworden en dat terwijl er meer (geschikte)gewassen staan dan ooit en de verdere omstandigheden ook niet veranderd zijn. Er moet dus gewoon een oorzaak zijn.
Vergis je niet ...een solitaire bij heeft gemiddeld een actieradius van minder dan honderd meter ,
-
- Contacteer:
Dan zou ik dat maar gaan doen .Dutchman schreef:
Het is niet zo dat ik bijen zoek,.
Wanneer ik bijen wil fotograferen in een gewas waarvan ik zeker weet dat zij in foerageren , moet ik zelfs nog zoeken .
Een tip.....Ga in een gewas vijf minuten stil staan , en kijk enkele meters van je af het gewas in , zij verwijderen zich van mensen .
- buzzer
- Imker sinds: 2011
- Aantal volken: 7
- Bijenras(sen): carnica.....en lookalikes
- Contacteer:
Vandaag 6 ramen raathoning geoogst. Meteen verpakt en naar de smachtende klanten gebracht..... Iedereen blij, de raathoningfans en de imker!
Ik zie de lol en het nut er niet van in, om een mond vol bijenwas met honing te kauwen en dan ook nog eens door te slikken om maximaal van de zuiverende werking van de was te profiteren.... Ik zal het wel niet begrijpen en wacht op wijze woorden van de ervaren waskauwers op dit forum. Probeer me te overtuigen!!

Ik zie de lol en het nut er niet van in, om een mond vol bijenwas met honing te kauwen en dan ook nog eens door te slikken om maximaal van de zuiverende werking van de was te profiteren.... Ik zal het wel niet begrijpen en wacht op wijze woorden van de ervaren waskauwers op dit forum. Probeer me te overtuigen!!

Alle begin is (bij) zonder honing.
-
- Imker sinds: 1979
- Aantal volken: 20
- Bijenras(sen): carnica
- Contacteer:
Was de raat volledig door de bijen gebouwd?buzzer schreef: Probeer me te overtuigen!!
-
- Imker sinds: 1973-1974
- Aantal volken: 5
- Bijenras(sen): Buckfast
- Contacteer:
Begin van de middag schudzwerm gemaakt in Mini-plus gedaan en 5 tal doppen ingehangen,net vlieggat geopend.
Petro
Petro