Stephan schreef:Je moet het eens van zijn kant zien....eerst word hij genaaid door een webwinkel daarna krijgt hij een ban op zijn bijenforum...

MVG Stephan
Hij kon stoom afblazen en klankborden op het forum. Probleem is een incident gezien de reputatie van andere webwinkels en grote pech voor de persoon. De forumleden die van de rand en de hoed willen weten kunnen via een pb de info krijgen. Helemaal goed, daar is een "ontmoetingsplaats" voor, informatie wordt gedeeld en geen partijen of forum kunnen geschaad worden zo.
En dat er een heldere lijn wordt getrokken bij reclame / anti reclame is gebruikelijk. Geen strijd over of tegen derden via een forum / ontmoetingsplaats. Eenieder die wil publiceren / reclameren kan dat doen, maar moet zelf het medium regelen en ook de gevolgen (positief en/of negatief) op de schouders nemen. Lijkt me ook logisch.
Ik ben van nature vrij recalcitrant maar houd me ook aan regels, ook als ik het er niet mee eens ben, daar zijn we volwassen mensen voor. De forumleden zijn gelijk, maar een forum is geen democratie, er is een persoon die zijn tijd erin steekt, de verantwoording neemt (en de gevolgen draagt) en ook zijn eigen regels kan stellen en volgen.