Dan is het bij jullie op een doordachte manier gebeurd: vaak worden apv verordening afgeschaft omdat men gewoon minder regels wil en dan moet een gemeenteraad opeens ook verstand van bijen hebben; toch stonden die bepalingen er vroeger niet zomaar en de bijen zijn niet echt veranderd.vandaar heb ik via de ambtenaar voorgesteld de regels eens tegen het licht te houden. De ambtenaar heeft het geagendeerd bij de wethouder Gabriels: die heeft een aantal oude regeltjes aan de raad voor gelegd en in het kader van Groenste regio van wereld, heeft de raad ingestemd met het aanpassen van de APV...
2 bijenvolken moedwillig voorzien van insectenverdelging (04-08-16)
-
- Imker sinds: 2009
- Aantal volken: 15
- Bijenras(sen): Bastaard
- Contacteer:
Re: 2 bijenvolken moedwillig voorzien van insectenverdelging (04-08-16)
-
- Imker sinds: 1979
- Aantal volken: 20
- Bijenras(sen): carnica
- Contacteer:
Inderdaad, je kan wel je slag thuis halen op één vlak, maar wie is daarmee gediend?JackC schreef: Toch stonden die bepalingen er vroeger niet zomaar en de bijen zijn niet echt veranderd.
De buren al zeker niet, zij willen rust, de bijen ook niet in dit geval en de imker ook niet als hij belandt in een juridische strijd.
-
- Imker sinds: 2004
- Aantal volken: 12
- Bijenras(sen): Buckfast.
- Contacteer:
Aanvulling uit de lokale krant van vandaag.jjmvaningen schreef:Blijkbaar zijn er nog steeds mensen die een hekel hebben aan bijen, zie ook:
http://www.1limburg.nl/50000-bijen-moed ... t=topstory
-
- Imker sinds: 1960
- Aantal volken: 4
- Bijenras(sen): bastaard
- Contacteer:
Dat moet je niet zo snel roepen ..Ik heb het ook een keer meegemaakt dat er in een rijtje van een volk of tien , slechts één volk met schade constateerde ..... Ik heb dat altijd op een virus gestoken .vsterring schreef:
Ja maar dan zouden mijn andere bijen... En die vsn collega imkers er ook last van moeten hebben...
Ik heb meegedaan aan een stuifmeelonderzoek , waar wij drie volken naast elkaar de stuifmeelkleuren hebben moeten waarnemen .
Meerdere keren is het gebeurt dat ik bij een van de drie volken een behoorlijke hoeveelheid van een bepaalde kleur waarnam , en waar bij de resterende twee geen enkel korreltje van die kleur in zat . Dan hebben die bijen duidelijk een andere dracht bezocht .
Het ene volk gaat naar het noorden ....en de andere naar het zuiden .