Naast Steve wordt ik ook een beetje moe van de reacties van de zogenaamde 'doorgewinterde' imkers die alles schijnen te weten.
Ik weet niet waar deze soortgelijke reacties uit dezelfde leeftijdscatergorie vandaan komen, maar klaarblijkelijk zijn jullie van mening dat wij beginnelingen van toeten noch blazen weten en gewoon blind op jullie af moeten gaan of zo. Wij hebben er immers geen reet verstand van toch

Weten jullie wel dat de jonge generaties imkers de varroabestrijding veel beter in acht neemt en de dalende wintersterfte hier wel eens mee te maken zou kunnen hebben...
Tot slot begint mij de terugkerende opmerking dat je je eigen waskring opbouwen ook een beetje te vervelen. Hebben jullie naar de datum gekeken wanneer wij zijn beginnen met imkeren???? In 1 of 2 jaar tijd met maar een paar kastjes is dit niet zo simpel te realiseren. Opmerkelijk is hierbij dat veel verenigingen ook geen gesloten waskring faciliteren. Diegene die van mening is dat het allemaal wel meevalt mag die rotzooi gratis bij me komen ophalen. Ga er lekker mee testen en pionieren zou ik zeggen.
P.S. En hier wil ik het ook bij laten op dit onderwerp.
Groeten Raymond