Spiegeltje, spiegeltje aan de wand. Wie heeft de leukste bijenstand van het land!

Deze rubriek is bestemd voor berichten, die niet in de andere rubrieken passen.
Teake de Jong
Imker sinds: 2014
Aantal volken: 8
Bijenras(sen): Buckfast F1 en bastaard
Contacteer:

Re: Spiegeltje, spiegeltje aan de wand. Wie heeft de leukste bijenstand van het land!

Bericht door Teake de Jong »

Tsja..., ik heb al vele bijenstallen gezien en daar zit vaak een mooi dakje op...
Ik heb thuis ook een bijenstal met zo´n mooi dakje, maar dat heb ik er voor de verandering niet boven zitten, maar dat zit... er onder :hive:

3 oktober 2016.jpg
Doorgaans heb ik twee kasten op het sedem dak staan van één van de twee B&B blokhutten achterin de tuin.
Vanuit het huis én vanuit de tuin hebben we zo een mooi zicht op de kasten en de B&B gasten..., die vinden het reuze interressant!
Met als mooie bijkomstigheid..., ze vertrekken vaak na de aankoop van een... mooie pot B&B honing die ze bij het ontbijt hebben kunnen proeven.

Teake
Geloof niet alles wat je denkt.
Bert Schieving
Imker sinds: 2013
Aantal volken: 4
Bijenras(sen): Buckfast
Contacteer:

Re: Spiegeltje, spiegeltje aan de wand. Wie heeft de leukste bijenstand van het land!

Bericht door Bert Schieving »

Dat ziet er mooi uit Teake!
Is het niet lastig om om steeds het dak te moeten klimmen? :)

Gr Bert
Teake de Jong
Imker sinds: 2014
Aantal volken: 8
Bijenras(sen): Buckfast F1 en bastaard
Contacteer:

Bericht door Teake de Jong »

Hallo Bert, het gedoe met de ladder maakt ´t soms wel een beetje lastig, vooral als er een kast op- of af getild moet worden, maar schoonheid mag wat kosten toch?
Ik ben nog aan het bedenken om via het dak van de ernaast gelegen werkplaats een doorgang te maken, dat maakt ´t allemaal ietsjes eenvoudiger.
Met de bijen op deze plek hebben zowel buren als onze B&B gasten (en wij zelf trouwens) totaal geen overlast.
Op dit moment staat de Hedera Aborensis achter de kasten volop in bloei, een lust voor het oog!

Teake
Geloof niet alles wat je denkt.
Plaats reactie