Dat ben ik met je eens, maar.......zo zijn we in Nederland gewendHans van der Post. schreef:Mijn verkleiners (hardhout) met een decoupeerzaag gemaakt.
Simpel en eenvoudig.
om te laten volgen .........maar, mijn constructie heeft meer mogelijkheden.
1. Ik kan het latje waarvan op m'n tekening de kopse kant (A) te zien is, draaien
en zo de vliegspleet geheel of gedeeltelijk afsluiten.
Ik heb in m'n beschrijving 'n onvolledigheid ontdekt; er staat dat je met een spijkertje het '
latje dat losgezaagd, weggeknepen of gegutst wordt(met een lengte van 10 à 15 cm),
in de vliegspleet vastspijkert, maar het moet aan het toplatje vastgespijkerd worden,
ongeveer in het midden van de vliegspleet. (Terzijde: ik wist wel dat één of meer foto's
ideaal zouden zijn om 't snel duidelijk te maken, maar ik ben niet van plan om die paar jaar
die me nog voor de boeg staan D.V. het zoveelste in beslag nemende apparaat aan te schaffen.
Ik hoop dat tot de "Ouderenzorg" óók electronische registratiehulp behoort

De andere verduidelijkingen bericht ik vanavond. Ik moet nu buiten nog wat doen.
Hans, ik heb 5 gekochte typen die jij zelf maakt. De mijne hebben aan één kant twee vliegspleten
en aan 'andere kant één vliegspleet van ook ongeveer 10 cm breed en ....?....mm hoog. Ik ga
ze zo meteen opmeten. Ze zitten nu in de 2 cm hoge zomervliegspleet.
Twee vliegspleten zijn voor sterke volken en één voor minder sterke in herfst en winter.
Het is nu half vier zomertijd, de zon breekt nu pas flink door. De volken gaan er op los.
Dus, snel naar buiten. Bee (Drie)boom