tomer schreef:Spijtig...het zag er zo mooi uit en het zou een mooi experiment geweest zijn.
Misschien beter voor het volk dat ze in een kast zitten...misschien niet...?
Ze zitten niet echt in een kast zoals het hoort maar zijn in een doos gelegd. Er zat blijkbaar een sloot honing in de ramen.
Dit ipv laten hangen of een afdak/afscherming verzorgen. Ben er beetje boos over hoe dat gegaan is.......
Jaap v.Popering schreef:
ErikS schreef:
Ze zitten niet echt in een kast zoals het hoort maar zijn meer in een doos gelegd. Er zat blijkbaar een sloot honing in de ramen.
...
En noemt die zich ook imker ??
Inderdaad die dit volk heeft afgeslacht kan zich geen imker noemen.
Wat een dommigheid.
Tja.....het kan mss nog goed aflopen.....het was afgelopen dagen redelijk weer. Belangrijk is dat je de raten een beetje goed in een kast krijgt of doos. Suikerdeeg er bovenop.
Maar goed met enige bescherming (dakje) was het ook prima afgeopen.
Jelte Pieter Dijkstra schreef:
Tja.....het kan mss nog goed aflopen.....het was afgelopen dagen redelijk weer. Belangrijk is dat je de raten een beetje goed in een kast krijgt of doos. Suikerdeeg er bovenop.
Ik lees daar hier boven . ..Ze zitten niet echt in een kast zoals het hoort maar zijn in een doos gelegd.
Op onderstaande link is te zien hoe het wel kans van slagen heeft . Op pag 6 zwerm van 18 okt 2012
Bedankt voor de link maar de methode is welbekend bij mij, helaas leest degene die het volk heeft weggehaald niet en heeft maar wat gedaan.
Er was gisteren een fotograaf aanwezig en nu hoor ik dat de imker de lokale krant heeft gehaald.... zal het artikel kopieeren en plaatsten.
ErikS schreef:Bedankt voor de link maar de methode is welbekend bij mij, helaas leest degene die het volk heeft weggehaald niet en heeft maar wat gedaan.
Er was gisteren een fotograaf aanwezig en nu hoor ik dat de imker de lokale krant heeft gehaald.... zal het artikel kopieeren en plaatsten.
Misschien dan de moment om een reactie aan het plaatselijk blad te geven
Hier is de zwerm nog in leven en geen raten zijn naar beneden gekomen, ondanks dat de kruin zo een twee meter heen en terug bewoog tijdens de storm van vorige week. De kruin van de den ernaast is zelfs afgebroken.
Dit volk zal niemand komen weg halen, daar ben ik gerust in