Lekker divers en hopelijk ook leerzaam voor alle forumbezoekers.
Veel plezier en een beregoed bijenjaar!!!!!

Ja hier ook een imker met kasten op rijen (en in vierkantjes, rechthoeken, rondjes). De kasten hebben alle kleuren van de regenboog. Charme heeft het (en wat minder efficiëntieIk heb positieve energie gekregen en wil die
nog even kwijt naar Jelte. Wat een verrassing. Zo'n bijenstand.(zie foto in het topic
Kerst- en Nieuwjaarswensen).
Dus ik ben niet de enige met rijen kasten in de open lucht en met dezelfde uitstraling..
Jelte mag ik - om me aan jou te spiegelen - mijn bijenstand "Goud zoet" noemen ?
Dat is Gronings voor "Goed zoet". Hoezo ?
Een half uur geleden kon ik met veel moeite
buurvrouw Diny aan het verstand brengen dat honing NIET de door haar bedoelde
'verzadigde' "huis-, tuin- en keukensuiker" bevat,
maar de 'onverzadigde' druiven- en vruchtensuikers.
Ik kon geen andere vergelijking bedenken dan die met verzadigde en onverzadigde vetzuren.
Dus : "Goud zoet" voor m'n bijenstand lijkt me een goed gekozen naam;
Honing bevat de goede suikers.Zj.
P.S. Nogmaals, iedereen de beste wensen.
Zeg Zjef,Dus : "Goud zoet" voor m'n bijenstand lijkt me een goed gekozen naam;
Honing bevat de goede suikers.Zj.
Idd kunstig!JP. is dat 'GOUD ZOET" niet KUNSTIG genoeg bedacht?
Het is nagenoeg het spiegelbeeld van jouw "ZOET GOUD" ,
zoals de voorzijde van 'n KUNSTraat bijna het spiegelbeeld
is van de achterzijde.
Die ambitie heb ik niet hoor.Kunstig toch! En je wilt toch graag dat we ons aan je spiegelen ?
Ja bedoel kunstig! Kunstzinnig is heel iets anders! Kunstzinnig zou ik wel willen zijnWanneer je met kunstig KUNSTZINNIG bedoelt, ben ik het niet met je eens.
Nou. Vooruit dat.Ik kan 't wel wat minder spiegelend maken als jij niet gespiegeld wil worden.
Wat dacht je van "GOUD ZUIT" en "GOOD ZEUT" ?
Dus in onvervalst Gronings en Limburgs.
Beide betekenen : "GOED ZOET".
Daar heb ik over nagedacht, want ik had ooit een Friese bedrijfsnaam voor mijn Fries imkerijtje en die naam wilde ik naar het Vlaams overzetten; het zou dan zoiets worden als 'Zoet en Zuiver'. Maar gelukkig hebben goede vrienden van mij op tijd gewezen op delicate Vlaams sluimerende Vlaams-nationalistische trekjes van enkel landgenoten en de naam zou niet goed kunnen vallen en dus heb ik daar toch maar van afgezien.Jelte,wat belet jou om je charmante bijenstand een Friese naam te geven
en er onder de Nederlandse naam ? Zj.
In Duitsland gekocht of is hij ook verkrijgnbaar in Nederland, Alex? Ik hoor graag van je ervaringen. Zelf heb ik best nog veel honing in potjes die beginnen te kristalliseren.en een Kochstar Warmmaster![]()
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast