Naar aanleiding van het te koop zetten van volken en kasten, zowel via het Forum als via Marktplaats kreeg ik e.e.a. aan reacties. Via Marktplaats in ieder geval 4 reacties. Van 4, naar ze zich voordoen, verschillende(?) personen maar wel exact dezelfde tekst. Zij vragen net iets te veel informatie. Via de mail. Via dit Forum een tweetal reacties waarbij ik de indruk krijg dat ook die niet serieus zijn. Vanwege de info die men wil alsook de indruk dat het gaat om mensen die niet of nauwelijks iets van imkeren en bijen weten. Verder een reactie waarbij men alleen via Paypal wenst (aan te) betalen. Niet normaal de aanbetaling voor de reservering overmaken naar een bankrekening, maar zowel de aanbetaling als de definitieve betaling via Paypal. Want, zo wordt aangevoerd, dan kan het geld nog worden teruggehaald in het geval dat ..........: men is al te vaak belazerd. Ik krijg van dit gedrag van 'kopers' een wat vreemde smaak van in de mond. Wantrouwen wordt bij mij gewekt.
Zijn er ook anderen die zo hun twijfels bij de oprechtheid van de kandidaat koper(s) krijgen?
Stadsimker
Echte belangstelling of ....... FAKE
-
- Imker sinds: 2010
- Aantal volken: 3
- Bijenras(sen): Buckfast
- Contacteer:
- maartenkleijne
- Moderator
- Imker sinds: 1974
- Aantal volken: 3
- Bijenras(sen): bastaard
- Contacteer:
Re: Echte belangstelling of ....... FAKE
Klinkt mij ook wat ongewis. Ik zeg: ingeval van twijfel niet doen.
De paypal gast zegt zelf dat hij jou niet vertrouwt, want hij wil zijn geld kunnen terughalen....
Dat is geen vertrouwen,
De paypal gast zegt zelf dat hij jou niet vertrouwt, want hij wil zijn geld kunnen terughalen....
Dat is geen vertrouwen,
gr,
m
m
- Hans van der Post.
- Moderator
- Imker sinds: 1962
- Aantal volken: 4
- Bijenras(sen): F1 carnica VSH
- Contacteer:
inderdaad Maarten, bij twijfel niet doen.
Je zou ook de woonplaats en adres op kunnen vragen.
Verder gewoon contant laten betalen en zo mogelijk een collega imker van de verkoper in het bij zijn van de overdracht.
Je zou ook de woonplaats en adres op kunnen vragen.
Verder gewoon contant laten betalen en zo mogelijk een collega imker van de verkoper in het bij zijn van de overdracht.
!Hans.
-
- Imker sinds: 2004
- Aantal volken: 12
- Bijenras(sen): Buckfast.
- Contacteer:
En nooit doorgeven waar de volken nu staan, diefstal is makkelijk als je weet waar de kasten staan en hoe je kunt aanrijden......
-
- Imker sinds: 2012
- Aantal volken: 48
- Bijenras(sen): Carnica
- Contacteer:
Puur fake. Zogauw de bijen geladen zijn haald een ander het bedrag terug. Het gezegde is." zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten"
gr. Peter
-
- Contacteer:
Zou ook gewoon cash doen. Heb ik altijd in het verleden gedaan, en is tot nu toe altijd goed gegaan.
Ik moet echter wel zeggen dat ik op de meeste interesse mailtjes (ook buiten dit forum) Geen reactie krijg of wanneer ze weer verkocht zijn.
Waarbij ik weet dat sommige "markt-koopman" acties doen...
Zoals bieden op volkeren en of kasten al vorens je ze hebt kunnen inspecteren.... Serieus WIE DOET DAT NOU?!
Ik moet echter wel zeggen dat ik op de meeste interesse mailtjes (ook buiten dit forum) Geen reactie krijg of wanneer ze weer verkocht zijn.
Waarbij ik weet dat sommige "markt-koopman" acties doen...
Zoals bieden op volkeren en of kasten al vorens je ze hebt kunnen inspecteren.... Serieus WIE DOET DAT NOU?!