Ivm het koude weer heb ik gisteren alleen langs de andere ramen gekeken. Hier leek wel broed in te zitten.
Wat mij wel opviel was dat ze de nieuwe kunstraat na de splitsing op 17 april nauwelijks/niet hebben uitgebouwd (bouwstop?).
Ik vond het broedpatroon ook al vreemd. Toen tijdens controle van dit raam hierdoor wel gekeken naar eitjes of larfjes (niet aanwezig). Maar bij het spotten van de dop was ik eigenlijk daar opeens alleen nog op gefocused.
Nu ik op de foto's het raam weer terug zie, gezamenlijk met jullie vragen, denk ik dat dit toch het ingehangen darrenraam is.
Deze heb ik namelijk voor de helft voorzien van kunstraat. Je kunt op de foto's ook zien dat het niet geheel aansluit met de onderlat.
Voor mijn twee volken heb ik slechts het tweede vel raat (beide voor de helft) gebruikt. En besef me nu dat ik dit pak kunstraat ook nog niet gecontroleerd heb. De controle op andere (nieuw) raat was trouwens te zien op de eerste foto (het venster waar de dop inhangt).
Erik, bedoel je én de zwermcel in een zesramer zetten én een vlieger/aflegger (afhankelijk van aanwezigheid broed) maken?
En wat doe ik zodra het blijkt zoals op 17 april dat er meerdere (gesloten) zwermcellen zijn?