Bij deze wil ik mij voorstellen op dit forum. Reden daarvoor is dat ik met een enorme voorliefde voor honing, en ongeveer alles wat honing bevat, ook interesse heb ontwikkeld in het zelf houden van Bijen. Mijn naam is Jack, ben 46 jaar oud en woonachtig net buiten Stroe hemelsbreed zo'n 500 meter van de Veluwse bossen en heide. Gehuwd en trotse vader van 2 (puberende

Ik had wat jaren terug al aangegeven bij ega en kroost dat ik graag zelf imker zou willen worden. Daar werd toen alleen door de kids (ook extreme honing liefhebbers) enthousiast op gereageerd, een paar weken geleden echter begon mijn vrouw er zelf over. Gelijk ben ik weer aan het googlen geslagen en heb me her en der ingelezen over dit onderwerp. Op een gezamenlijke site van ABTB en ANI heb ik me aangemeld voor een cursus komend jaar maar tot op heden nog geen reactie ontvangen. Op de site van NBV vind ik geen cursus echt dichtbij maar desnoods rijden we een stukje verder. Het idee is om een cursus samen met mijn vrouw te doen komend jaar voor we ook daadwerkelijk bijen gaan houden. Mochten er wat betreft cursussen van jullie zijde tips zijn houd ik me aanbevolen. De online basiscursus die via imkerpedia te volgen is heb goed doorgelezen en dit heeft me alleen nog maar enthousiaster gemaakt

Nou tot zover, ik hoop op een fijne uitwisseling van bijen en honing wetenswaardigheden

Mvg Jack
.