Hulp gevraagd. Kast vol honing en Q aanwezig
Moderator: Hans van der Post.
-
- Imker sinds: 2016
- Aantal volken: 4
- Bijenras(sen): Carnica en bastaard
- Contacteer:
Hulp gevraagd. Kast vol honing en Q aanwezig
Ik sta nu bij mijn overvolle kast met honing. Alles zit vol. Ik heb ze niet extreem veel bijgevoegd maar ze hebben genoeg kunnen halen. De koningin loopt rond maar ik zie geen broed en ook geen lege ruimte. Verstandig om uitgebouwde hk eronder te zetten zodat ze een broednest kan maken? Of juist erboven zodat de honing naar boven gehaald kan worden?
- harry mouris
- Aantal volken: 16
- Bijenras(sen): Buckfast
- Contacteer:
Re: Hulp gevraagd. Kast vol honing en Q aanwezig
Het lijkt me nu niet veel zin hebben om een bak eronder te zetten. Erboven ook niet, want gesloten voer wordt niet meer verhuisd...
Als de kast echt helemaal vol zit, dan zou ik de middelste 2 ramen eruit halen en daar twee uitgebouwde ramen inhangen. Als de Q dan nog zin heeft om een broednestje aan te leggen, dan kan ze dat mooi daar doen.
Succes!
Als de kast echt helemaal vol zit, dan zou ik de middelste 2 ramen eruit halen en daar twee uitgebouwde ramen inhangen. Als de Q dan nog zin heeft om een broednestje aan te leggen, dan kan ze dat mooi daar doen.
Succes!
-
- Contacteer:
Misschien dat ze in de onderste hk kan gaan leggen? T is een idee. ?harry mouris schreef:Het lijkt me nu niet veel zin hebben om een bak eronder te zetten. Erboven ook niet, want gesloten voer wordt niet meer verhuisd...
Succes!
Het is niet allemaal gesloten. Vooral het midden van de ramen is nog open
-
- Imker sinds: 2015
- Aantal volken: 3
- Bijenras(sen): Carnica P, F1 en Buckfast F1
- Contacteer:
Je kan het ook zo laten of een hk onder zetten. Ik denk niet dat ze er nog in zal gaan broeden maar is voor de bijen wel lekker ivm de lege cellen waar ze in de winter graag in zitten onder het voer.
- Hans van der Post.
- Moderator
- Imker sinds: 1962
- Bijenras(sen): F1 carnica VSH
- Contacteer:
Dit is de juiste oplossing!MartinS schreef:Je kan het ook zo laten of een hk onder zetten. Ik denk niet dat ze er nog in zal gaan broeden maar is voor de bijen wel lekker ivm de lege cellen waar ze in de winter graag in zitten onder het voer.
!Hans.
-
- Contacteer:
Dan zet ik morgen de HK eronder. Dankjewel.