Zonnige toekomst voor onze bijen in Europa
Maar hoe staat het met de honingbijen in Nederland?
Honingbijen worden steeds meer geweerd in heide en andere natuurgebieden.
ad staals
Nieuwsbrief NBV
-
- Imker sinds: 1957
- Bijenras(sen): carnica
- Contacteer:
- Hans van der Post.
- Moderator
- Imker sinds: 1962
- Aantal volken: 4
- Bijenras(sen): F1 carnica VSH
- Contacteer:
Re: Nieuwsbrief NBV
Aanvulling
Zelf Lezen: [KlIK LEES]
Vergeet niet de wintersterfte enquête in te vullen.
Koninginnenteeltdag 2018 de lezingen in PDF!
Zelf Lezen: [KlIK LEES]
Vergeet niet de wintersterfte enquête in te vullen.

Koninginnenteeltdag 2018 de lezingen in PDF!
!Hans.
De resolutie https://www.bijenhouders.nl/files/downl ... 010318.pdf van de EU is overigens het lezen waard, ook de overwegingen. Zo staat er nog net niet dat in China honing op grote schaal vervalst wordt, maar tussen de regels door kan je dat wel lezen. De honingproductie is overal gestagneerd sinds 2002, maar in China is die verdubbeld. Meer dan 50% van de 'honing' die in de EU geimporteerd wordt, komt uit China. China produceert meer 'honing' dan de EU, VS, Mexico, Canada en Argentinie samen. Honing is het op twee na meest nagemaakte product.
Trek uw eigen conclusie.
Trek uw eigen conclusie.
-
- Imker sinds: 1994
- Aantal volken: 10
- Bijenras(sen): Carnica F 1
- Contacteer:
Ad,
helemaal mee eesn, het wordt tijd voor een actie via de social media, ik ken al een stel mensen die hun
lidmaatschap van organisaties die hun lidmaatschap hebben opgezegd op grond van bovenstaande.
Dat is het enige waar men wel voor wil staan denk ik.
groet, roel
helemaal mee eesn, het wordt tijd voor een actie via de social media, ik ken al een stel mensen die hun
lidmaatschap van organisaties die hun lidmaatschap hebben opgezegd op grond van bovenstaande.
groet, roel
- Hans van der Post.
- Moderator
- Imker sinds: 1962
- Aantal volken: 4
- Bijenras(sen): F1 carnica VSH
- Contacteer:
En danRuinerweg schreef:Ad,
groet, roel

!Hans.
-
- Contacteer:
Ben ik stiekem ook benieuwd naar, ik heb gehoord dat dit binnen onze hobby een trend is/was.Hans van der Post. schreef:En danals je lidmaatschap hebt opgezegd wat zegt dit?
Helemaal mooi dat je dit aangeeft, ik raad ook iedereen de serie "Rotten" aan aflevering 1 gaat hier over; Honing.Luuk schreef:De honingproductie is overal gestagneerd sinds 2002, maar in China is die verdubbeld. Meer dan 50% van de 'honing' die in de EU geimporteerd wordt, komt uit China. China produceert meer 'honing' dan de EU, VS, Mexico, Canada en Argentinie samen. Honing is het op twee na meest nagemaakte product.
Trek uw eigen conclusie.
Het geeft maar aan hoe dit boeltje al dan niet belazerd wordt, met als gevolg natuurlijk een belachelijk lage honing prijs die met name in de supermarkt ligt.
Ik verkoop mijn honing trouwens voor een echte prijs, ze kopen uiteindelijk ook een echt product.