Mini plus naar spaarkast..

Praktijk-onderwerpen.

Moderator: Hans van der Post.

Tieme
Imker sinds: 2003
Aantal volken: 25
Bijenras(sen): Carnica (beebreed 55-2) en Buckfast
Contacteer:

Re: Mini plus naar spaarkast..

Bericht door Tieme »

ziet er mooi uit.
Honing_Bij

Bericht door Honing_Bij »

Dank jullie wel allemaal voor al jullie reacties. Na jullie reacties te hebben gelezen heb ik besloten om dikke dekplank op de spaarkast te leggen en in het midden waar de Mini plus op komt heb ik de buitenmaat van de mini plus aangehouden om die eruit te zagen in het hout.
Na dat gedaan te hebben valt ie precies erin. Na een paar dagen even kijken of de koningin beneden heeft gelegd. Mocht dat het geval zijn dan komt de rooster onder de houten kader.

Als er nog meer tips zijn dan hoor ik dat graag van jullie :handgestures-thumbup:
Tieme
Imker sinds: 2003
Aantal volken: 25
Bijenras(sen): Carnica (beebreed 55-2) en Buckfast
Contacteer:

Bericht door Tieme »

Het is overbodig, maar het kan wel. Je kunt de miniplus echt gewoon bovenop de raten zetten. Extra broedkamer er over en je kunt de boel gewoon afsluiten met denk plank en deksel. Het kan zijn dat je het deksel van de mini weg moet laten. Laat die dikke plank maar heel......
Honing_Bij

Bericht door Honing_Bij »

Tieme schreef:Het is overbodig, maar het kan wel. Je kunt de miniplus echt gewoon bovenop de raten zetten. Extra broedkamer er over en je kunt de boel gewoon afsluiten met denk plank en deksel. Het kan zijn dat je het deksel van de mini weg moet laten. Laat die dikke plank maar heel......
Dat hout heb ik eigenlijk gebruikt om niet zoveel warmte te laten verliezen in de BK onder.
Plaats reactie